Profesori din nouă ţări la Oradea, în cadrul proiectului Comenius “Unity through diversity”

Peste 20 de cadre didactice din nouă ţări europene au asistat, marţi după-amiază, alături de sute de copii orădeni, la spectacolul “Let’s sing and dance together!”, prezentat special pentru oaspeţi în cadrul proiectului Comenius “Unity through diversity”, derulat de Şcoala Gimnazială nr. 16 din Oradea.

Spectacolul artistic, găzduit de sala mare a Teatrului Regina Maria, care a fost realizat de elevii şcolii gimnaziale în parteneriat cu elevii de la Palatul copiilor, a scos în evidenţă talentele copiilor orădeni în diverse domenii, dar mai cu seamă în păstrarea folclorului, dansurile populare fiind susţinute cu aplauze ritmice de copiii spectatori.

Potrivit profesoarei Smaranda Burcă, director adjunct al şcolii, profesorii străini şi gazdele orădene participă, în perioada 19-24 mai, la Oradea, la cea de a cincea întâlnire internaţională organizată în aceste proiect, reuniunea marcând încheierea primului an de proiect, din cei doi, tema fiind “Imnul Naţional. Cântece tradiţionale. Imnul Comenius”.

“Fiecare delegaţie şi-a prezentat, pe suport electronic, dar şi pe viu, imnul ţării natale, cântece tradiţionale din locurile de baştină şi au învăţat imnul Comenius. De altfel, fiecare din cele zece reuniuni organizate în proiect în diferite oraşe din Europa are câte o temă aparte. La Oradea, am făcut cunoştinţă cu imnurile statelor partenere, precum şi cu folclorul autentic”, a declarat prof. Smaranda Burcă.

Timp de aproape o săptămână, oaspeţii au un program foarte diversificat, pentru cunoaşterea şcolii gazdă, întâlniri cu reprezentanţii conducerii, cadre didactice şi elevi, şedinţe de lucru, vizite în diverse instituţii orădene şi obiective turistice din judeţ, întâlniri cu primarul Ilie Bolojan, cu şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean şi multe altele.

“Unity through diversity” este titlul proiectului multilateral Comenius cu finanţare de la Comisia Europeană, pe care Şcoala Gimnazială nr. 16 din Oradea îl derulează în 2012-2014, în parteneriat cu institutii de învăţământ din nouă ţări europene: Franţa, Italia, Spania, Turcia, Finlanda, Polonia, Portugalia, Irlanda de Nord şi Croaţia. Până în prezent, au avut loc reuniuni de proiect în Polonia, Finlanda, Turcia şi Croaţia.

Proiectul va ajuta aproximativ 2.000 de elevi de vârstă primară din zece ţări europene să intre în contact cu identitatea europeană comună (unitate), dar şi cu propriile caracteristici (diversitate), să împărtăşească informaţii despre ţara lor şi să înveţe despre modul de viaţă din alte ţări (sistem de educaţie, şcoală, oraş, ţară, mediul înconjurător, cultură, artă, sport, mâncare), să găsească asemănări şi deosebiri între acestea.

Printre activităţile din proiect se găsesc prezentarea fiecărui partener (a şcolii şi regiunii), a fiecărei ţări, expoziţii de fotografii, ierbare (colecţii de plante), crearea unei pagini web şi administrarea ei, realizarea unui CD cu cântece tradiţionale, a unei cărţi de reţete culinare, album de picturi celebre, dicţionar ilustrat în mai multe limbi şi, bineînţeles, mobilităţile transnaţionale în fiecare ţară parteneră. AGERPRES