Campusul şcolar din oraşul Baraolt, început în urmă cu 20 de ani, va fi finalizat din fonduri structurale

Campusul şcolar din oraşul Baraolt, a cărui construcţie a început în urmă cu mai bine de 20 de ani, va fi finalizat din fonduri structurale, a declarat marţi şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna, Keresztely Irma.

Potrivit acesteia, campusul din Baraolt se află pe lista obiectivelor de învăţământ din judeţ începute în anii anteriori şi nefinalizate din lipsă de fonduri, care vor fi continuate de Ministerul Dezvoltării din fonduri structurale. Keresztely Irma a menţionat că unele investiţii precum campusul de la Baraolt au fost abandonate la scurt timp după demararea lucrărilor, dar sunt multe situaţii în care acestea au fost oprite înainte de finalizare.

“Sunt şcoli unde lucrările au fost realizate în proporţie de 80-90% şi au fost sistate (…) La Baraolt lucrările au început în anul 1992 şi se puteau termina până acum dacă se concentrau fondurile, dar au început să lucreze şi la locuinţele de serviciu pentru profesori şi toate au fost începute şi toate abandonate”, a spus şefa ISJ.

O situaţie specială, potrivit acesteia, se înregistrează în satul Araci, din comuna Vâlcele, unde noua şcoală a rămas, de asemenea, nefinalizată din lipsă de fonduri, iar copiii învaţă în prezent în trei schimburi. “La Araci stăm cel mai prost (…) La Araci, unde există o populaţie şcolară în explozie (de etnie romă – n.r), se învaţă în trei schimburi”, a spus Keresztely Irma.
Ea a amintit că şcoala din localitatea Mereni a fost inaugurată în urmă cu aproape doi ani, dar constructorul nu şi-a încasat până acum banii pentru lucrările efectuate, suma restantă cifrându-se la aproape 300.000 de lei.

Printre obiectivele de investiţii abandonate se mai numără grădiniţele cu program prelungit din Întorsura Buzăului şi Covasna, şcolile din Valea Crişului şi Ilieni, grupurile şcolare “Gabor Aron” din Târgu Secuiesc, liceele “Mikes Kelemen”, “Puskas Tivadar” şi “Kos Karoly” din Sfântu Gheorghe şi “Apor Peter” din Târgu Secuiesc, unde au fost începute lucrări de extindere, reparaţii capitale sau modernizare.

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat, recent, cu prilejul unei vizite făcute în judeţul Covasna, că anul acesta vor fi reluate şi chiar finalizate lucrările de investiţii abandonate, menţionând că acestea vor fi finanţate în principal din fondurile structurale.

“Vorbim de peste 200 milioane de euro din fondurile structurale neutilizate în perioada 2007-2013, care sunt la dispoziţia Ministerului Dezvoltării, respectiv a primăriilor pentru investiţii în infrastructura educaţională. În acelaşi timp, pentru perioada 2014-2020 vorbim despre o alocare de peste jumătate de miliard de euro pentru a continua obiectivele de investiţii deja începute sau pentru unele noi”, a declarat pentru AGERPRES ministrul Remus Pricopie.

Potrivit acestuia, la nivel naţional au fost inventariate peste 1.400 de obiective începute şi neterminate. AGERPRES