Elevii din clasele a III-a şi a IV-a vor învăţa despre arhitectură şi mediul construit

elevi_uniforma.jpgElevii din clasele a III-a şi a IV-a vor putea învăţa din anul şcolar 2014 – 2015 mai multe despre arhitectură şi mediul construit iar elevii liceelor de muzică vor putea studia istoria jazzului.

“Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a aprobat prin ordin de ministru programa şcolară pentru disciplina opţională ‘De-a arhitectura. Educaţie pentru arhitectură şi mediu construit’ pentru clasele a III-a şi a IV-a. Timp de o oră pe săptămână, elevii acestor clase pot afla informaţii despre modul în care se construieşte mediul, dar şi elemente minimale de arhitectură”, informează un comunicat de presă al MEN remis vineri.

Programa propune şi activităţi în aer liber, centrate pe identificarea în realitate a conceptelor învăţate în clasă. Anterior adoptării, a existat un proiect de programă şcolară, pilotat în cinci şcoli din Bucureşti, pe parcursul anului şcolar 2012 – 2013. Proiectul a fost elaborat în colaborare cu specialiştii din Ordinul Arhitecţilor din România, Asociaţia Arhitectura şi specialiştii Departamentului de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universităţii Bucureşti.
Au fost aprobate, de asemenea, şi programele şcolare pentru învăţământul liceal, curriculum diferenţiat, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Muzică, destinate disciplinelor opţionale “Muzică vocală de jazz – muzică uşoară” şi “Istoria Jazzului”. Prima disciplină îi vizează pe elevii din ciclul liceal, clasele IX-XII, iar cea de-a doua, pe elevii din clasele a XI-a şi a XII-a. În cadrul disciplinei “Muzică vocală de jazz – muzică uşoară”, elevii vor aprofunda genurile şi formele muzicale specifice: Ragtime, Blues, Boogie -Woogie, Bebop, jazz afro-brazilian etc.

În plus, elevii îşi pot dezvolta competenţe specifice precum interpretarea vocală creativ-expresivă şi vor realiza acompaniamente vocal-instrumentale solo sau în grup. “Disciplina ‘Istoria Jazzului’ este axată pe prezentarea originilor şi contextului istoric al apariţiei jazzului iar liceenii cărora li se adresează vor învăţa să opereze cu concepte şi termeni specifici, dar şi să identifice forme de expresie artistică în muzică, literatură şi dans”, precizează MEN. AGERPRES