Ministerul Educaţiei a stabilit priorităţile strategice şi planurile de acţiuni sectoriale pe 2016

ministerul educatiei.jpgAsigurarea transparenţei în educaţie şi cercetare, reglementarea şi implementarea la scară naţională a învăţământului profesional dual, dar şi îmbunătăţirea tranziţiei de la învăţământul secundar superior (clasele a XI-a şi a XII-a) la învăţământul terţiar (facultate) – sunt principalele priorităţi strategice ale Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice în acest an.

Potrivit unui comunicat al MENCŞ, alte priorităţi ale ministerului vizează implementarea Strategiei de Cercetare-Dezvoltare şi Inovare (2014-2020) pentru specializare inteligentă şi internaţionalizarea învăţământului superior.

“Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a stabilit priorităţile strategice şi planurile de acţiuni sectoriale pe anul 2016, în domeniul educaţiei şi cercetării. Astfel, în perioada următoare, eforturile ministerului vor viza îndeplinirea următoarelor obiective strategice: asigurarea transparenţei în educaţie şi cercetare, reglementarea şi implementarea la scară naţională a învăţământului profesional dual, îmbunătăţirea tranziţiei de la învăţământul secundar superior (clasele a XI-a şi a XII-a) la învăţământul terţiar (facultate) – acces şi echitate, implementarea Strategiei de Cercetare-Dezvoltare şi Inovare (2014-2020) pentru specializare inteligentă şi internaţionalizarea învăţământului superior”, precizează sursa citată.

Ca procese interne pentru atingerea acestor obiective, MENCŞ şi-a propus dezvoltarea şi integrarea Sistemului Informatic din Educaţie şi Cercetare, dezvoltarea învăţământului preuniversitar şi a capacităţii instituţionale a universităţilor, creşterea siguranţei activităţii de învăţământ şi reabilitarea seismică a clădirilor şi căminelor studenţeşti, dezvoltarea cercetării şi dezvoltării în România. În materie de procese legislative, se impune adaptarea cadrului normativ şi legislativ privind educaţia şi cercetarea, se mai arată în comunicat. AGERPRES