Presedintele Basescu vrea o strategie coerenta de modernizare a sistemului educatiei

Presedintele Traian Basescu a propus liderilor politici prezenti la Cotroceni, “creionarea unor obiective fundamentale ale sistemului de educatie”, in baza carora sa se intocmeasca o strategie coerenta de modificare, de modernizare si eficientizare a acestuia.
Seful statului a aratat ca trebuie asigurate conditii ca “Romania sa se dezvolte si sa fie competitiva, iar tinerii sa aiba o sansa pe piata fortei de munca”. Presedintele Traian Basescu a remarcat nivelul diferit de reprezentare a partidelor la intalnire, care, a spus el, probabil, “vorbeste despre interesul lor real fata de tema educatiei”.

“Obiectivul meu real este sa depolitizam subiectul. Nu avem nicio solutie reala de crestere a competitivitatii, fara sa punem accent pe educatie si fara sa gasim solutii sa avem un sistem eficient. Practic, constient sau inconstient, daca nu modernizam sistemul de educatie, sacrificam Romania. Si asta parte dintre dumneavoastra, sunt convins, o intelegeti”, a subliniat seful statului.

El a mentionat ca diagnosticul pus de comisia prezidentiala s-a dovedit a fi “bland, deoarece a fost infirmat din punct de vedere al severitatii chiar de evaluarile internationale, dupa ce s-a facut
public Raportul”. Presedintele a aratat ca evaluarile Pearce au declasat Romania cu inca sase locuri fata de evaluarile in baza carora s-a facut Raportul comisiei prezidentiale. “Cinstit ar fi sa plecam de la recunoasterea a minim ceea ce s-a semnalat ca fiind deficiente in sistemul de educatie romanesc si sa gasim solutii. Sigur, solutia nu poate veni decat de la politicieni”, a spus Traian Basescu. El a precizat ca documentul trimis partidelor, propunerea de Pact National pentru Educatie, se circumscrie concluziilor acestei comisiei prezidentiale.

Seful statului a vrut sa sublinieze ca aceasta comisie “nu este indreptata impotriva nimanui”, fiind infiintata intr-un moment in care ministru al Educatiei era de la fostul Partid Democrat, insa, in ultimii zece ani, au fost 28 de modificari ale Legii invatamantului, ceea ce a creat instabilitate in sistem. El a subliniat ca a solicitat partidelor sa faca sugestii, dar a primit observatii de la un singur
partid si, in masura in care “au fost fezabile”, au fost incluse in continutul Pactului.