Carti si idei recomandate de Cezar Caluschi: “Buzz Marketing”

buzz_marketing.jpgPentru multi manageri marketingul de calitate inseamna foarte multi bani, alaturi de alte resurse – oameni, timp – intr-un amestec complicat de creatie, design, media, analize, cercetare de piata si multe altele. “Hei, exista si retete mai bune!”, spune Mark Hughes in cartea sa, “Buzz Marketing”.
“Fa lumea sa vorbeasca despre ceea ce faci”, este sfatul lui Hughes sustinut in aproape 300 de pagini pline de exemple savuroase si studii de caz.
Mark Hughes tine sa demonstreze ca este mult mai simplu si mai eficace in ziua de astazi – cand suntem practic ingropati in mii de mesaje publicitare zilnic – sa apelezi la comunicarea simpla dintre oameni, decat la mecanismele sofisticate ale marketingului corporativ care par sa se fi uzat. “Publicitatea orala, scrie Hughes, este cea mai puternica forma de marketing de pe pamant”. Iata cateva dintre ideile si lucrurile interesante pe care le veti gasi in cartea lui Mark Hughes.

1. “Unicul scop in buzz marketing este acela ca mesajul tau sa devina atat de irezistibil, atat de interesant, atat de fascinant, atat de demn sa apara pe prima pagina de ziar, incat oamenii sa vrea singur sa-l spuna si altora, facandu-ti astfel tie munca de marketing”.

2. “Unul dintre secretele succesului publicitatii orale este faptul ca vorbesti cu cineva fata in fata, lucru care iti confera ceea ce regimente de marketeri incearca sa obtina in fiecare zi: atentia”.

3. “Cele sase butoane care trebuie apasate pentru a starni conversatii: tabuuri, neobisnuit, scandalos, ilar, remarcabil, secret”.

4. “Marcile mari si firmele mici care utilizeaza publicitatea orala realizeaza niveluri ale vanzarilor de 3 pina la 10 ori mai mari decat metodele de marketing traditionale”.

5. “George Lois, cel care a pus pe harta marca Tommy Hilfiger, plaseaza publicitatea orala in varful piramidei, sustinnd ca se obtine un impact inzecit atunci cand cream rumoare entuziasta.”

6. Lectia “American Idol”: ai rumoare, ai audienta.

7. Lectia Half.com: schimba numele unui oras si obtii una dintre cele mai mari lovituri de publicitate din istorie.

8. Lectia Ben & Jerry’s, sau povestile pe care le adora presa americana.

9. Lectia Apple Mac, sau cum sa generezi un val imens de rumoare din greseala.

Iar daca vreti sa cititi ceva cu adevarat interesant, grabiti-va sa ajungeti la capitolul despre modul in care s-a construit marca Britney Spears. Dincolo de povestea unei cantarete pornite de la zero si care are succes in jungla show-biz-ului mondial, Mark Hughes descrie amanuntit toate elementele care au compus batalia de marketing ce a propulsat-o pe Britney Spears in varful topurilor internationale de muzica pop. Marketing adevarat !

Mark Hughes a fost director executiv la eBay, la Half.com – o companie pe care eBay a sfarsit prin a o cumpara cu un pret spectaculos – la PepsiCo si la Pep Boys. Mark Hughes locuieste in Philadelphia, scrie carti si tine conferinte, dar mai presus de toate a devenit un adevarat guru in ceea ce el numeste “buzzmarketing”, sau marketingul pe baza de rumoare.

Cartea a aparut la Editura “Publica” (www.publica.ro) si poate fi gasita in lantul de librarii “Diverta”.

*****

Cezar Caluschi conduce “OSC-Oameni si Companii”, agentie specializata pe consultanta in comunicare cu grupuri de audienta premium.