GARDIANUL: “Evaluarea calitatii in scoli, convertita dupa placul autoritatilor”

Proiectul “Standardele de referinta si indicatori de performanta pentru evaluarea si asigurarea calitatii in invatamantul preuniversitar”, aflat in curs de avizare la Guvern, este criticat cu vehementa de catre asociatiile nonguvernamentale de profil.

“In opinia mea, acest proiect nu scapa de «sindromul birocratic». Acesta este punctul nevralgic al intregii constructii a evaluarii externe a calitatii: proiectul; proiectul si toata activitatea ARACIP se bazeaza exclusiv pe analiza autoevaluarii furnizorului, care insumeaza uneori mii de pagini, ce nu pot fi nici macar citite integral, in loc sa prevada proceduri de evaluare proprii: chestionare aplicate de comisie beneficiarilor, evaluarea rezultatelor invatarii pe un esantion reprezentativ de elevi ar trebui realizata direct de comisie, al carui interes este sa ascunda realitatea”, noteaza pe site-ul Ministerului Educatiei, Stefan Vlaston, presedintele Asociatiei EDU CER.

Cititi articolul complet aici