Corina Cretu critica o conferinta privind Universitatea “Babes-Bolyai”

cretu_corina.jpgEurodeputatul social-democrat Corina Cretu a criticat organizarea la Bruxelles a unei conferinte menite sa “comemoreze” unificarea universitatilor Babes si Bolyai, in urma cu jumatate de secol, se arata intr-un comunicat de presa.

Corina Cretu condamna readucerea in discutie a separatismului pe criterii etnice, considerand ca o astfel de abordare segregationista atenteaza la profilul european si multicultural al Universitatii “Babes-Bolyai”, un simbol al reconcilierii romano-maghiare.

In acest context, ea adreseaza un apel pentru depasirea manierelor “expirate” de abordare a convietuirii interetnice, care contravin spiritului integrarii europene. “Am primit cu tristete invitatia colegilor europarlamentari Csaba Sogor si Kinga Gal de a participa, la 11 februarie, la conferinta ‘Memento 1959’, dedicata implinirii a 50 de ani de la infiintarea Universitatii ‘Babes-Bolyai’, prin unificarea universitatilor Babes si Bolyai. In preambulul manifestarii, cei doi organizatori mentionati, un europarlamentar roman si unul maghiar, vorbesc despre comemorarea uneia dintre cele mai mari drame ale maghiarilor din Romania, precizand ca universitatea separata in limba maghiara ramane una din aspiratiile principale ale acestei comunitati”, a declarat europarlamentarul social-democrat.

Potrivit Corinei Cretu, “este cel putin regretabila aceasta maniera de abordare a trecutului uneia din cele mai prestigioase si mai reprezentantive institutii de invatamant superior din Romania, precum si de a readuce in discutie, profitand de aceasta aniversare, teza separarii pe criterii etnice intre romanii si maghiarii din Transilvania”.

“Nu pot sa nu constat ca acest eveniment se inscrie intr-o suita ampla de manifestari si luari de pozitie in Parlamentul European ale unor reprezentanti ai comunitatii maghiare din Romania, care, in mod constant, prezinta distorsionat relatiile interetnice din tara noastra si pledeaza pentru segregarea minoritatii maghiare”, a sustinut Cretu.

“Universitatea ‘Babes-Bolyai’ ofera un model de performanta academica reprezentantiv pentru beneficiile spiritului multicultural si ale multilingvismului ce stau la baza activitatii acestei institutii de invatamant superior, care oglindeste intr-o maniera atat de armonioasa diversitatea umana si culturala a vestului Romaniei. In forma sa actuala, cu cele patru linii de studii – romana, maghiara, germana si studii iudaice – organizate in programe universitare complete (licenta, masterat, doctorat), Universitatea ‘Babes-Bolyai’ este o expresie a ratiunii, a cooperarii si a dialogului. A proslavi un trecut izolationist si conflictual pe criterii etnice, marcat de rani dureroase de ambele parti, romana si maghiara, inseamna, in contextul actualului proces de integrare, un atentat la profilul european si multicultural al acestui simbol al reconcilierii romano-maghiare care este Universitatea ‘Babes-Bolyai'”, a conchis eurodeputata social-democrata.