Ecaterina Andronescu considera ca “ARACIP a intrat pe un fagas incarcat de formalism”

Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP) a intrat pe un fagas oarecum incarcat de formalism, multi dascali reprosand sistemul birocratic al acestei institutii, a declarat pe 2 aprilie, la conferinta “Calitatea educatiei din perspectivele beneficiarilor”, ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu.

Potrivit acesteia, in sistemul de invatamant este nevoie de ajustari permanente, iar bunele practici din scolile bune ar trebui extinse in sistem. Ecaterina Andronescu considera ca in legea invatamantului ar trebui inclusa si o prevedere privind ierarhia valorilor, intrucat aceasta ierarhie “nu se mai regaseste in ordinea ei fireasca”.

Ministrul a afirmat ca dascalii trebuie motivati, dar acestia trebuie sa respecte anumite rigori, intrucat ”abaterea de la acestea ar aduce prejudicii nu numai celui care greseste, dar si sistemului”.

Prezent la conferinta, actualul sef al Comisiei prezidentiale de educatie, Mircea Miclea, a sustinut ca reforma educatiei in perioada actuala e din ce in ce mai dificil de facut, din cauza evolutiei sociale foarte rapide si a faptului ca invatarea nu se face numai in scoala. Potrivit lui Mircea Miclea, asigurarea calitatii educatiei costa foarte mult. In opinia sa, evaluarea s-ar putea face prima data la nivelul educatiei timpurii, in clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, a VIII-a si la finalul liceului. “Exista o tendinta de a confunda scoala cu un loc unde trebuie sa ne simtim bine si sa ne fie usor. Nu trebuie sa fie asa, scoala presupune si ore care nu ne convin si metode de invatare”, a explicat Miclea.

La randul sau, presedintele Comisiei de educatie de la Senat, Mihail Hardau, a sustinut ca exista “o duplicitate in invatamantul preuniversitar, sustinand ca bacalaureatul se desfasoara “intr-o baie de ipocrizie”. In opinia sa, desi toata lumea sustine ca elevul e sufocat de nivelul de munca, schimbarile se fac “timid”.

Presedintele Comisiei de educatie a Camerei Deputatilor, Cristian Dumitrescu, a spus ca legislatia in domeniul educatiei a fost fara coerenta, neexistand o strategie si o matrice. Potrivit acestuia, educatia s-a facut uneori pe interese de grup si persoane. Totodata, Cristian Dumitrescu a sustinut ca sistemul de calitate trebuie sa fie lipsit de influente exterioare.