Ecaterina Andronescu vrea sa se renunte la tezele cu subiect unic

andronescu_roz.jpgMinistrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, a declarat, la Timisoara, ca doreste sa se renunte la tezele cu subiect unic pentru trecerea la liceu, dar ca nu intentioneaza sa faca niciun comentariu pana la incheierea anului scolar, pentru a nu crea confuzii in randul elevilor din clasa a VII-a.

Andronescu nu a exclus unele modificari si in ceea ce priveste examenul de bacalaureat, in viitor.

“Vreau sa facem, prima data, niste pasi – si avem obligatia sa-i facem – pana la inceputul viitorului an scolar, pentru ca, daca noi vorbim acum despre aceste modalitati prin care vom sustine anul scolar 2009-2010, cei care se afla in situatia de a finaliza un ciclu de invatamant vor intelege ca se refera si la ei”, a spus ministrul. Ecaterina Andronescu a lasat sa se inteleaga ca nu agreeaza sistemul tezelor unice pentru accederea in liceu, deoarece se poate copia prea mult si prea usor si le-a cerut parerea celor peste o suta de profesori de gimnaziu si liceu prezenti la conferinta judeteana a Federatiei Sindicale Spiru Haret, care i-au raspuns, in cor, ca si ei vor sa se renunte la tezele cu subiect unic.

Ministrul Educatiei si-a sustinut punctul de vedere cu un caz sesizat la ultima teza cu subiect unic, la unul dintre centrele de evaluare, unde au fost descoperite peste 20 de lucrari ce aveau o pagina completata cu acelasi scris. Dupa verificari, s-a constatat ca adaugirile ii apartineau unei profesoare de la o scoala, care a spus ca a vrut sa-i ajute pe elevi. “Cred ca sistemul trebuie sa se curete de asemenea exemple care nu ne fac bine niciunuia dintre noi”, a concluzionat ministrul Educatiei.

Ecaterina Andronescu a declarat ca nu garanteaza ca se va ajunge la o permanentizare a unui anumit sistem de invatamant in ceea ce priveste admiterea in liceu sau de absolvire a acestui ciclu preuniversitar, astfel incat parintii sa stie parcursul scolarizarii din clasa I pana intr-a XII-a, deoarece procesul de invatamant si educatie este supus permanent modernizarii. “Sistemul de invatamant trebuie sa proiecteze intotdeauna societatea cu cativa ani inainte, nu-l poti tine pe loc 10 ani, pentru ca ar insemna ca un deceniu nu te-ai gandit incotro o ia societatea. Noi trebuie doar sa-i dam sistemului o legislatie, care, pe un ciclu de invatamant, sa-i dea stabilitate, dar nu putem sa nu-l modernizam timp de zece ani. Întreaga lume este preocupata de modernizarea sistemului de invatamant”, a explicat Ecaterina Andronescu.

Pe de alta parte, ministrul Educatiei a declarat ca este datoria cadrelor didactice de a face scoala mai atractiva prin diversificarea continutului disciplinelor, sa foloseasca metode pedagogice mai atractive, pentru ca, in caz contrar, “copiii se vor indeparta tot mai mult de scoala, iar aceasta va deveni o institutie din ce in ce mai putin atractiva”, in conditiile in care se acumuleaza imagine negativa la adresa scolii.