Ministrul Educatiei doreste o evaluare mai exigenta a universitatilor

andronescu-agerpres.jpgMinistrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, a declarat, marti, in cadrul intalnirii cu sindicatele din invatamant, ca doreste “regandirea si intarirea” exigentei criteriilor de evaluare periodica, autorizare si acreditare a universitatilor din Romania.

“Experienta nefericita cu Universitatea Spiru Haret ne determina sa regandim si sa intarim exigenta, criteriile de evaluare periodica, de evaluare pentru autorizarea si acreditarea universitatilor. Acest lucru il vom face”, a declarat ministrul.

Referindu-se la legile educatiei, Ecaterina Andronescu a spus ca acestea ar trebui adunate intr-un cod al educatiei. In ceea ce priveste sistemul de invatamant, ministrul Educatiei considera ca schimbarea acestuia ar produce “perturbatii” in sistem. Ministrul a propus, in cadrul intalnirii cu sindicatele, pastrarea sistemului de patru ani de invatamant primar, patru de gimnaziu si patru de liceu, la care sa se adauge grupa pregatitoare ca forma de invatamant obligatoriu si “generalizarea” invatamantului liceal.

“In prezent, exista doua propuneri, una de modificare a sistemului actual de cicluri care presupune patru ani de invatamant primar, patru gimnazial si patru liceal, si o alta care propune modificarea pe cinci ani primar, cinci ani gimnazial si cinci ani liceal, ceea ce, dupa opinia mea, ar produce multe perturbatii in sistem”, a adaugat demnitarul. Potrivit acestuia, schimbarea sistemului de cicluri de invatamant nu poate fi facuta intrucat nu exista nici macar un studiu de impact. “Din evaluarile noastre, tragem concluzia ca s-ar produce perturbatii in sistem daca nu am pastra durata ciclurilor de studiu”, a explicat Andronescu.