Ecaterina Andronescu: “Este nevoie de o carta a autonomiei scolare”

andronescu_roz.jpgNecesitatea de a creste autonomia scolara, promovarea unei carte care sa defineasca aceasta autonomie, statutul elevului, participarea elevilor si a parintilor la procesul decizional in sistemul de invatamant – acestea sunt principalele subiecte abordate duminica in cadrul discutiilor care au loc intre ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, si liderii sindicatelor din invatamant pe tema codului de legi ale educatiei.

“Am discutat destul de mult despre necesitatea de a creste autonomia scolara, care sa fie limitele acestei autonomii si cum sa stabilim aceste limite. In principal, ne gandim sa promovam ideea unei carte care sa defineasca obiectivele si limitele autonomiei scolare pentru fiecare scoala care are personalitate juridica si am discutat pe marginea statutului cu care au venit elevii, pentru a ingloba in legislatie drepturile, obligatiile, modul in care elevii si parintii lor devin parteneri in procesul decizional al educatiei. Mai avem putin despre managementul invatamantului preunivesitar si astazi vom finaliza”, a declarat ministrul Ecaterina Andronescu.

In ceea ce priveste invatamantul universitar, care va fi luat in discutie saptamana viitoare, exista propunerea sa se creeze un nou grad la profesorii din acest sistem.
“Dupa obtinerea titlului de profesor universitar, nu mai avem nimic ulterior. Ori eu cred ca ar fi bine sa existe inca un temei de a depune toate eforturile de catre cel care primeste calitatea de profesor – acum poti sa devii profesor universitar si la 30 de ani – si cred ca este normal sa mai avem inca o treapta”, a precizat Ecaterina Andronescu. Ministrul a mentionat ca la discutiile pe tema invatamantului universitar vor fi invitati mai multi reprezentanti din invatamantul superior. Rezultatul discutiilor cu sindicalistii in ceea ce priveste legile educatiei va fi pus in dezbatere publica, la care urmeaza sa fie invitat si seful comisiei prezidentiale pentru educatie, Mircea Miclea.