“Procesul dezvoltarii pietei de energie regenerabila din Romania este foarte lent, activat mai mult la nivel declarativ, in contextul unor legi stufoase si relativ descurajante”

samro_logo.jpgAfirma Niculae Ungar, Director-Administrator al companiei SAMRO TECHNOLOGIES, intr-un interviu acordat in exclusivitate Portalului National de Administratie publica, www.Administratie.ro.

Acesta vorbeste despre avantajele majore pe care le are un client care foloseste produsele SAMRO TECHNOLOGIES, despre dezvoltarea lenta a pietei pe care activeaza si despre obiectivele de viitor ale companiei pe care o reprezinta.

– Domnule Niculae Ungar, SAMRO TECHNOLOGIES este o companie furnizoare de sisteme electronice si electrice. Spuneti-ne cateva cuvinte despre oferta de produse si servicii a companiei dumnevoastra.

– Compania nostra este implicata in servicii de consultanta, livrare echipamente si instalare, in domeniul sistemelor electrice solare si eoliene, precum si livrarea de dispozitive de iluminat cu consum redus de energie electrica in tehnologie LED. Clientii nostri sunt clienti din domeniul privat, care doresc sa-si satisfaca o nevoie de natura energetica, care vor sa-si reduca consumul de energie electrica in conditii relativ identice de iluminat si care au ca si deziderat utilizarea unor tipuri de energii nepoluante, regenerabile.

– Ce parere aveti despre dezvoltarea pietei de energie regenerabila din Romania, comparativ cu alte tari din Europa?

– Procesul este foarte lent, activat mai mult la nivel declarativ, in contextul unor legi si acte normative stufoase si relativ descurajante. Pasii facuti in acest sens sunt axati strict pe nevoi punctuale-locale. Sa le spunem “Lucrari de Laborator”.

– Spuneti-ne care sunt avantajele majore pe care un client le are adoptand solutiile eco de furnizare a energiei, solutii pe care companiea SAMRO TECHNOLOGIES le promoveaza?

– Nu suntem singurii care promoveaza aceasta idee. De curand am format si un patronat pe acest domeniu. Se numeste – RENERG. Avantaje sunt de moment si de viitor:

– utilizarea resurselor naturale, nepoluante;

– autonomie energetica-partiala;

– reducere sau eliminare a facturii la energia electrica;

– reducerea pierderilor de energie datorate unor consumatori din domeniul iluminatului cu randament scazut, prin inlocuirea acestora cu dispositive in tehnologie LED, care ca si principiu reduce consumul electric cel putin la jumatate;

– servicii de intretinere cu costuri reduse, raportat la durata de viata mare;

– pregatirea viitorului pe aceasta latura.

Un dezavantaj ar fi costuri destul de ridicate, costuri care se recupereaza in ani.

– Oferiti si suport tehnic sau training beneficiarilor cu care colaborati?

– Bineinteles. Lucrand in colaborare cu firme din domeniul instalatiilor electrice, acoperim in parteneriat o gama larga de servicii. Scolarizari inca nu am facut dar, in viitor vom face si acest lucru, in masura in care va deveni o nevoie clara.

– Ce ne puteti spune despre partenerii SAMRO TECHNOLOGIES?

– Este o companie mica cu capital autohton, cu 9 ani de experienta in sisteme electrice si servicii conexe. Suntem mici si vrem sa facem multe lucruri inteligente-atipice.

– In prezent, majoritatea companiilor, mai mici sau mai mari, trec printr-un impas datorat contextului economico-financiar mondial. In ce fel v-a afectat activitatea criza economica si ce solutii de iesire din impas ati identificat, ca si reprezentant al conducerii SAMRO TECHNOLOGIES?

– Si noi simtim aceasta schimbare. Clientii sunt mai putini si se hotaresc foarte greu, chiar daca nevoile sunt clar identificate, iar solutiile propuse ar fi aplicabile de fiecare data imediat. Deciziile de implementare de obicei intarzie. Perioadele de vara sunt mai grele. Am luat masuri de lucru, exclusiv cu persoane fizice autorizate si firme de instalari, in domeniul proiectelor, executiei si serviciilor. Avem contracte cadru cu acestia si lucram pe comenzi. Este o solutie temporara care creaza responsabilitati si interes de ambele parti. Deocamdata functioneaza bine mecanismul, iar supervizarea noastra este mult redusa ca timp. Nu exista metoda unica, modificam si adaptam permanent.

– Care sunt obiectivele pe termen scurt si mediu ale companiei?

– Ramanerea pe piata, continuarea promovarii acestui domeniu si dezvoltarea si diversificarea pe piata serviciilor.