“Cea mai importanta realizare a editurii Prior&Books o reprezinta faptul ca o mare parte din partenerii si clientii nostri sunt cei cu care am pornit la drum acum trei ani de zile”

prior&books.jpgAfirma Ionut Dumitru, director general al Editurii PRIOR&BOOKS, intr-un interviu acordat in exclusivitate Portalului www.EduManager.ro

Acesta anunt o noutate pe piata romaneasca: editarea unui curs interactiv de perfectionare pentru profesori, cu denumirea Eudidact, care ofera posibilitatea abonatilor sa publice chiar ei materiale in cuprinsul acestuia.

– Editura PRIOR&BOOKS a aparut pe piata interna de profil in urma cu trei ani. Care au fost cele mai importante realizari are editurii, pana la momentul actual?

– In scurt timp, Prior & Books a ajuns un jucator important pe piata de carte scolara, prin manualele de matematica si de fizica editate, aprobate de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii, si prin auxiliarele curriculare, acoperind o arie larga de materii atat la ciclul primar cat si la cel gimnazial. Ca un exemplu, editura a ajuns principalul furnizor al claselor a XI-a, matematica profil M2, prin manualul scris de Georgeta si Marius Burtea. Tirajul initial,de aproximativ 30.000 exemplare, a fost epuizat in decurs de doar 3 luni. Acelasi lucru s-a intamplat si la urmatoarele tiraje. Manualele si auxiliarele curriculare beneficiaza de contributia unor autori de renume, profesori cu foarte multa experienta, din care enumeram doar o parte, ca Gabriela Cone, Seryl Talpalaru, Gabriela Barbulescu, Florica Banu. Editiile au o prezentare grafica deosebita si un continut conform programelor, usor de urmarit de elevi in timpul procesului de invatare si aprofundare a cunostintelor necesare. O alta noutate pe piata romaneasca o constituie editarea unui curs interactiv de perfectionare pentru profesori, cu denumirea Eudidact, care ofera posibilitatea abonatilor sa publice chiar ei materiale in cuprinsul acestuia. Cea mai mare realizare, insa o constituie faptul ca o mare parte din partenerii si clientii nostri sunt cei cu care am pornit la drum acum 3 ani de zile.

– Ce profil editorial are compania PRIOR&BOOKS si care este target-ul catre care va indreptati oferta de produse?

– Editura Prior & Books este specializata in manuale scolare si auxiliare curriculare si se adreseaza in mod deosebit institutiilor din sistemul de invatamant, in particular elevilor si profesorilor. Ca un proiect de sine statator insa, putem mentiona editarea a doua carti din sfera psihologiei, ale aceluiasi autor, care se adreseaza unui grup mai larg de audienta.

– Obiectul principal de activitate al companiei este reprezentat de publicarea de carte scolara, atat pentru elevi, cat si pentru profesori. Spuneti-ne va rog ce domenii acopera oferta de carte a editurii pe care o reprezentati ?

– La nivel primar si gimnazial, este vorba de auxiliarele curriculare pentru orele de fizica acoperind clasele VI-VIII, matematica III-VIII, limba romana III-IV, limba engleza pentru anul I si II de studiu, limba franceza pentru anul I si II de studiu.

In ceea ce priveste ciclul liceal, materiile acoperite sunt fizica si matematica prin manualul de clasa a XI-a, profil M2 de Georgeta si Marius Burtea, manualul de fizica pentru clasa a XI-a, profil F1F2 de Gabriela Cone si manualul de fizica pentru clasa a XII-a, profil F1, de Dorel Haralamb, Constantin Corega, Seryl Talpalaru si altii.

Eudidact, cursul interactiv pentru profesori se adreseaza tuturor categoriilor de invatatori, institutori si educatori si are sprijinul unor specialisti ca Matei Cerkez, Mariana Norel, Felicia Beldianu, Victoria Padureanu si altii.

– Prin ce modalitati si mijloace reusiti sa difuzati produsele pe care le publicati? Care sunt cei mai importanti parteneri ai PRIOR&BOOKS?

– Principala retea de distributie a cartilor editurii o constituie chiar profesorii si invatatorii care folosesc manualele si auxiliarele curriculare la clasa. In aceeasi ordine de idei, toate lucrarile se gasesc pe pagina web www.bup.ro, de unde se pot face comenzi directe.

O alta modalitate de promovare a cartilor o constituie parteneriatul cu Fundatia de Evaluare in Educatie, care sustine evaluari nationale continue in educatie la o parte din materiile acoperite de planul editorial si care a oferit ca premii elevilor participanti la aceste evaluari o parte din cartile editate: www.evaluareineducatie.ro.

In alta ordine de idei, asa cum am mentionat si mai sus, cei mai multi dintre partenerii nostri detin o retea de distributie proprie, cu ajutorul careia, aceste carti ajung sa acopere o arie foarte larga pe tot cuprinsul tarii.

– Cate lucrari ati editat pana acum si in ce tiraj? Ce obiective va propuneti, din acest punct de vedere, pentru urmatorul an?

– Doar in primii doi ani de activitate au fost editate 20 de lucrari, in tiraje incepand de la 5.000 pana la 30.000 de bucati. Planul editorial s-a dezvoltat intre timp, doar in ultimul an publicandu-se doua lucrari noi, in conditii grafice deosebite, acoperind o disciplina nou introdusa in curriculum-ul ciclului primar, Educatie pentru sanatate, sub coordonarea doamnei Gabriela Barbulescu. Tirajul initial pentru clasele I si II a fost de 2000 exemplare. Pentru clasele III si IV preconizam un tiraj initial de aproximativ 2500 exemplare. In aceeasi ordine de idei, editura are in pregatire o culegere pentru ciclul gimnazial, limba romana, scrisa de cunoscuta autoare, Magda Dragusin si doua culegeri de matematica, clasele I si II, sub coordonarea Aurorei Padureanu.

– Cum veti populariza in continuare produsele PRIOR&BOOKS?

– Prin incheierea de parteneriate cu institutii si firme specializate in acest sens si bineinteles, cu ajutorul clientilor si partenerilor nostri fideli. Prin participarea la targuri si expozitii de profil si prin donatii institutiilor de invatamant si cadrelor didactice de specialitate.

– Considerati ca participarea la targuri, expozitii sau conferinte de specialitate constituie un bun prilej de promovare sau sunteti adept al ideii ca produsul in sine este cel care ar trebui sa fie cel mai bun instrument de promovare?

– In mod cert, oricat de bun ar fi produsul, daca nu beneficiaza de un minim de promovare, sansele sa fie acceptat si cumparat scad considerabil. Cu cat cartile editurii ajung in posesia mai multor oameni de specialitate, cu atat cresc si sansele ca acestea sa fie popularizate in continuare si sa fie folosite de cat mai multi profesori la clasa si implicit de elevi, carora le sunt si adresate.

– Unde va pot gasi cei interesati de produsele pe care le oferiti mediului educational din Romania?

– Ca si coordonate, adresa noastra este: Str Raspantiilor nr. 32, sector 2 Bucuresti, tel: 031/425.21.77 (8); 031/425.02.61(2). Fax: 021/210.43.30. Si nu in ultimul rand, site-ul editurii: www.bup.ro.