Universitatea de Vest „Vasile Goldis” a gazduit cea de-a IV-a sesiune a expertilor ARACIP

uvvg_discutii.jpgUniversitatea de Vest „Vasile Goldis” din Arad si Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP) au organizat, la sfarsitul saptamanii trecute, la Castelul de la Macea, cea de-a IV- a sesiune din cadrul Programului national de formare pentru expertii in evaluare si acreditare ai ARACIP.

Proiectul este co-finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial – Dezvoltarea Resurselor Umane si este realizat de ARACIP in parteneriat cu UVVG, la nivel national, pe o perioada de trei ani, cu patru sesiuni, unde sunt angrenate fonduri europene in valoare de 5 milioane de euro. Scopul programului este formarea de experti pentru a deveni evaluatori externi, privind formarea sistemului national de management si asigurarea calitatii in invatamantul preuniversitar.

Sesiunea s-a bucurat de prezenta presedintelui ARACIP, Constantin Iosifescu, care s-a intalnit si cu prof. univ. dr. Aurel Ardelean, rector al UVVG. Constantin Iosifescu ne-a declarat ca discutiile cu rectorul Universitatii au vizat parteneriatul dintre ARACIP si UVVG. “Avem doua programe de formare, unul pentru evaluatorii externi ai ARACIP, iar altul pentru formatori si asigurarea calitatii. Suntem foarte multumiti de modul in care se desfasoara acest parteneriat, iar colaborarea cu Universitatea de Vest „Vasile Goldis” este foarte buna. Credem ca vom dezvolta si alte proiecte in parteneriat cu Universitatea aradeana”.

Prof. univ. dr. Aurel Ardelean, rector al Universitatii de Vest „Vasile Goldis”, a subliniat ca programul pentru evaluatori ARACIP se va inchide in luna decembrie cu un examen: “Urmarim si vizam o calitate crescuta in ceea ce expertii trebuie sa realizeze in evaluarea invatamantului preuniversitar. Cooperarea decurge in conditii excelente si ma bucur ca domnul presedinte, ca un renumit pedagog este alaturi de noi in acest proiect”.

ARACIP are in vedere realizarea unor standarde specifice pentru fiecare nivel de invatamant din Romania, precum si o harta a riscului la nivel national, in sensul ca scolile vor fi grupate in mai multe clase, pentru realizarea unei ierarhii a scolilor din invatamantul preuniversitar.