Reforma Basescu in educatie

„Situatia educatiei Romaniei este dramatica. Dramatica din punct de vedere al calitatii (…). Am convingerea ca despre papadie sau salata, orice copil daca intra pe Google afla cum e cu papadia si salata, daca vrea sa stie despre istoria antica, Herodot… intra pe Google”, spus Traian Basescu in sedinta de Guvern din 14 iunie 2009

Societatea Civila pentru Educatie si Informatizare considera ca propunerile de plan-cadru care fac subiectul dezbaterilor actuale si conform carora, in invatamantul gimnazial si liceal, discipline precum biologia, chimia si fizica sunt practic radiate din programa scolara, constituie un atac grav la unul dintre putinele modele functionale din sistemul romanesc.


Modul de abordare romanesc al programelor scolare, variate si uneori exhaustive, a constituit principalul factor de performanta in cadrul competitiilor internationale, alaturi de interesul elevilor si, bineinteles, al profesorilor coordonatori. Reamintim domnilor ministri Emil Boc si Daniel Funeriu ca, nu mai departe de anul 2009, i-au premiat si incurajat pe cei 80 de laureati romani ai concursurilor internationale si pe profesorii lor coordonatori.

Consideram ca recentele propuneri de eliminare a unor discipline fundamentale (biologie, fizica, chimie) si inlocuirea lor cu o pseudodisciplina (denumita, ambiguu, “stiinte”) reprezinta punerea in practica a unor declaratii politice lipsite de sens, cu efect dezastruos, pe termen lung, pentru Romania.

Reamintim deasemenea ca, in cursul anului 2009, Societatea Civila pentru Educatie si Informatizare a atras atentia mass-media asupra modului in care programa scolara pentru Istoria romanilor este realizata, decupandu-se epoci si eliminandu-se evenimente precum participarea Romaniei in cel de-al doilea razboi mondial.


Constatam cu stupefactie ca, dupa o prima faza a eliminarii de continut, reforma in educatie prevede radierea disciplinelor si speram, cu neincredere, ca urmatoarea etapa sa nu implice desfiintarea sistemului de invatamant organizat si inlocuirea sa prin culegerea aleatorie de informatii, din mediul on-line.