Oana Badea:” Legea Educaţiei oferă soluţii pentru reducerea abandonului şcolar”

badea_oana.jpgProiectul Legii Educaţiei Naţionale oferă soluţii pentru reducerea abandonului şcolar, a declarat marţi secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Oana Badea, la Conferinţa naţională “Abandonul şcolar în România”, organizată în parteneriat cu UNICEF România la Sinaia.

Aceasta consideră că din punct de vedere al MECTS problematica abandonului şcolar nu poate fi privită doar în contextul actual şi separat de ceilalţi factori care influenţează educaţia şi formarea unui copil. Oana Badea a prezentat, cu această ocazie, soluţiile pe care MECTS le propune în proiectul Legii Educaţiei Naţionale pentru prevenirea şi reducerea abandonului şcolar.

“Întreaga viziune a legii este centrată pe nevoile copilului şi pe prevenirea părăsirii timpurii a şcolii. Numărul de ore petrecute la şcoală, numărul de discipline, programul ‘Şcoala după şcoală’, tipurile de evaluare care induc învăţământul remedial, reprezintă soluţii ale căror rezultate le vom putea vedea în timp”, a susţinut reprezentantul MECTS. Totodată, Badea a făcut referire la introducerea clasei pregătitoare în învăţământul obligatoriu şi a clasei a IX-a în ciclul gimnazial care, susţine secretarul de stat, are ca prim scop reducerea numărului de elevi care părăsesc şcoala.

La rândul său, reprezentantul UNICEF în România, Edmond McLoughney, a declarat că scopul reuniunii de la Sinaia este acela de a găsi soluţii practice pentru a aduce copiii la şcoală. Potrivit lui McLoughney, fenomenul abandonului şcolar este unul de amploare în România, iar faptul că ţara noastră trece printr-o criză financiară face ca situaţia să se înrăutăţească din acest punct de vedere.


“Situaţia este una foarte serioasă şi este urgent să facem ceva pentru că educaţia este un drept fundamental al copiilor şi al omului, în general”, a declarat, pentru AGERPRES, reprezentantul UNICEF. În opinia sa, sunt două motive principale ale abandonului şcolar: familia, care îşi ţine copilul acasă din diverse cauze (sărăcie sau cu scopul de a-l trimite la muncă), şi faptul că şcoala, în România, nu este, în acest moment, atrăgătoare, primitoare pentru copii.

“Este foarte important ca cei mici să îşi dorească să meargă la şcoală, să se simtă atraşi spre aceasta. Este necesar să îi mobilizăm nu doar pe părinţi, ci şi pe profesori în acest sens. Unul dintre judeţele cu o rată crescută a abandonului şcolar este Călăraşi. Aici, am aplicat un proiect pilot care a dat rezultate. Deci, se poate”, a precizat Edmond McLoughney. Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în parteneriat cu Reprezentanţa UNICEF în România, organizează, la Sinaia, în perioada 18 – 20 mai, Conferinţa naţională “Abandonul şcolar în România”.


La reuniune participă reprezentanţi ai Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Agenţiei Naţionale pentru Romi, Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Familiei şi a Drepturilor Copilului, ai inspectoratelor şcolare judeţene, Direcţiilor Generale de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului, Autorităţilor Publice Locale, Consiliilor Judeţene, Centrelor Judeţene de Resurse şi Asistenţă Educaţională, Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, ai organizaţiilor neguvernamentale şi ai Misiunii Băncii Mondiale în România. AGERPRES