Workshop despre responsabilitate socială la UPA din Iaşi

upa_workshop.jpgCum înțeleg firmele românești să conceapă și să susțină proiecte de responsabilitate socială, care sunt cele mai bune soluții de stimulare a implicării oamenilor de afaceri în astfel de demersuri, exemple de bune practici. Toate acestea au fost discutate în cadrul workshop-ului ”Responsabilitate socială-antreprenoriat social”, organizat de Facultatea de Asistență Socială și Sociologie din cadrul Universității ”Petre Andrei” din Iași.

”Dacă multinaționalele au dat tonul în privința implicării în proiectele de responsabilitate socială, acum au început și firmele românești să înțeleagă că părți din profit trebuie să se întoarcă în comunitate pentru ca acea comunitate să se dezvolte pentru a se genera astfel un nou profit”, a explicat alegerea temei prof.univ.dr. Rodica Boieru, unul dintre moderatorii discuției.

Printre problematicile abordate în cadrul discuțiilor au fost semnificația și necesitatea responsabilității socialeză ea de donație sau sponsorizare, proiecte actuale aflate în plină desfășurare pe plan local și național, dar și relația dintre ONG-uri și întreprinzători. ”În viața cotidiană companiile sunt puse în fața unor provocări sociale, economie, etice, juridice și de mediu care le condiționează comportamentul”, a precizat lector univ.dr. Sebastian Năstuță, unul dintre moderatorii întâlnirii.

În cadrul workshop-ului au susținut lucrări Irina Braharu de la Fundația Serviciilor Sociale Bethany, Lăcrămioara Radu de la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Botoșani, Angela Achiței de la Fundația ”Alături de voi” România, Alexandra Pintea și Diana Asavei de la Fundația de Dezvoltare Locală Speranța și Steluța Rusu de la Societatea Filantropică Diana Rădăuți.