Peste 400 de profesori au fost evaluaţi pentru a fi premiaţi la Gala “Profesorului Bologna”

profesor- elev.jpgUn număr de 412 profesori din totalul celor 720 nominalizaţi urmează să fie evaluaţi în perioada următoare pentru a fi premiaţi în cadrul Galei ”Profesorul Bologna”, a declarat, vineri, preşedintele Alianţei Naţionale a Organizaţiilor Studenţeşti din România, organizatoarea galei, Daniela Alexe.

”Evenimentul ANOSR, ajuns anul acesta la a IV-a ediţie, se află în plin proces de pregătire. Data de 6 aprilie, momentul încheierii nominalizărilor profilor tari, a reprezentat simultan şi startul procesului de evaluare a celor nominalizaţi”, a afirmat Alexe.

Potrivit acesteia, în urma atelierelor regionale de pregătire a studenţilor evaluatori, care au avut loc la Cluj, Bucureşti, Timişoara şi Iaşi, peste 90 de studenţi membri ai organizaţiilor studenţeşti din ANOSR s-au familiarizat cu profilul în care trebuie să se încadreze un ”prof tare”, precum şi cu principiile după care se ghidează un profesor care plasează învăţământul centrat pe student ca prioritate în activitatea sa.


”Analizând distribuţia geografică a nominalizărilor primite, putem observa că 30% dintre acestea vizează profesori din cadrul universităţilor clujene, urmaţi de profesorii din Bucureşti, ce însumează aproximativ 20% din totalul nominalizărilor primite. Studenţii din Timişoara şi Iaşi au
dorit să mulţumească, prin intermediul proiectului, unui număr de 47, respectiv 40 de profesori, pentru modul în care aceştia îşi desfăşoară activitatea şi reprezintă modele demne de urmat. Centrele Suceava, Sibiu, Galaţi şi Petroşani au o medie de 20 de potenţiali profesori Bologna per centru universitar şi mai puţin de 10 profesori nominalizaţi întâlnim în centrele Alba Iulia, Bacău, Braşov, Constanţa, Craiova, Oradea, Ploieşti şi Târgu Mureş”, a spus reprezentantul ANOSR.


Un aspect inovativ al Galei ”Profesorului Bologna” din acest an se referă la prezentarea perspectivei unui elev asupra ceea ce reprezintă pentru el profesorul universitar ideal, ce calităţi trebuie să aibă acesta şi cum trebuie să contribuie el la dezvoltarea viitorului student. Această perspectivă, redactată sub forma unui eseu, va fi prezentată într-o intervenţie în cadrul festivităţii de premiere, lucrarea fiind câştigătoarea concursului adresat elevilor. Competiţia de eseuri la care poate participa orice elev se va încheia pe data de 24 aprilie. AGERPRES