Sondaj în rândul elevilor din clasele a VII-a şi a VIII-a şi al părinţilor lor, comandat de ISJ Harghita

profesor elevi.jpgInspectoratul Şcolar Judeţean Harghita, prin Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică, efectuează, în această perioadă, un sondaj în rândul elevilor din clasele a VII-a şi a VIII-a şi al părinţilor acestora, pentru realizarea unui studiu sociologic care să ajute instituţia la fundamentarea proiectului planului de şcolarizare.

Chestionarul cuprinde întrebări despre opţiunile elevilor, despre ce domenii îi interesează şi ce aşteptări au de la şcoala la care doresc să meargă, precum şi cine sau ce îi influenţează în luarea deciziei privind liceul pe care îl vor alege. Coordonatorul Centrului Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică Harghita, Kedves Eniko, a declarat joi că elevii şi părinţii iau foarte în serios acest sondaj, la realizarea lui colaborând şi diriginţii, dar şi consilierii angajaţi în şcoli.

La rândul său, şeful Inspectoratului Şcolar Harghita, Ferencz Salamon Alpar, a spus că studiul sociologic rezultat este unul foarte complex, care oferă informaţii utile pentru fundamentarea proiectului planului de şcolarizare. Potrivit inspectorului şcolar, se observă că există o diferenţă destul de mare între opţiunile părinţilor şi cele ale elevilor, o tendinţă înregistrată în ultimii ani fiind şi reorientarea elevilor cu rezultate bune la învăţătură de la liceele teoretice către grupurile şcolare, semn că aceştia şi-au dat seama că au nevoie de o meserie. Ferencz Salamon Alpar consideră că acest studiu sociologic îi ajută pe responsabilii din învăţământul harghitean în dezvoltarea sistemului educaţional şi în luarea celor mai bune decizii.

“Este un studiu, un instrument de lucru pentru noi foarte important, deoarece pe lângă faptul că ne bazăm pe el la fundamentarea proiectului planului de şcolarizare pentru anii următori (…) avem şi alte aspecte care pot fi urmărite în ceea ce priveşte evoluţia unor oferte tradiţionale care atrag sau nu atrag elevii, putem să urmărim dispersia unor opţiuni pe municipii, pe localităţi, pe judeţ, pe microregiuni. Consider că prin aceste studii putem să avem instrumente şi informaţii care pot fi relevante în dezvoltarea unui sistem educaţional judeţean”, a explicat Ferencz Salamon Alpar.

Studiul va fi finalizat în luna noiembrie, după care vor începe discuţiile cu directorii pentru realizarea proiectului planului de şcolarizare. Sondaje similare se efectuează şi în rândul părinţilor care au copii ce urmează să meargă la grădiniţă sau să înceapă clasa întâi. AGERPRES