Proiect implementat în premieră în învăţământul arădean, prezentat ministrului Daniel Funeriu

gheorghe falca.jpgUn proiect implementat în premieră în învăţământul arădean, din această toamnă, i-a fost prezentat joi, la Colegiul Tehnic ‘Aurel Vlaicu’ din municipiul Arad, ministrului Educaţiei, Daniel Funeriu.

Este vorba de ‘Sistemul de management şi analiză a performanţelor şcolare în unităţile de învăţământ preuniversitar din municipiul Arad’, sistem ce are ca scop îmbunătăţirea procesului de învăţământ în şcolile şi liceele arădene. Potrivit primarului Gheorghe Falcă, sistemul are ca scop îmbunătăţirea procesului de învăţământ în şcolile şi liceele arădene, proiectul pilot fiind implementat în cinci şcoli din municipiu (între care şi Colegiul Tehnic ‘Aurel Vlaicu’. n.red.) urmând ca anul viitor să fie pus în aplicare în toate şcolile arădene.

‘Proiectul pilot pe care îl avem implementat în cinci şcoli, cu platforme, cataloage electronice, permite administraţiei, profesorilor şi părinţilor o relaţionare directă, atât din punct de vedere al notelor, cât şi din punct de vedere al absenţelor. De asemenea, sistemul duce la o îmbunătăţire a relaţiilor profesor-părinte, pe cele două direcţii ale elevului, disciplină şi capacităţile lui profesionale, pe care profesorul le poate constata şi pe care trebuie să le transmită părintelui. Ne propunem să continuăm cu implementarea acestui proiect şi în anul 2012, valoarea întregului proiect ridicându-se la 350.000 lei’, a precizat Gheorghe Falcă.

Primarul Gheorghe Falcă a ţinut să mai precizeze că a prezentat acest sistem de management şi analiză a performanţelor şcolare în unităţile de învăţământ preuniversitar unui secretar din stat din Ministerul Învăţământului din Ungaria, acesta arătându-se interesat de implementarea proiectului în sistemul de învăţământ preuniversitar din ţara vecină. Prin intermediul acestui sistem de management, conducerile şcolilor, Inspectoratul Şcolar Judeţean şi Primăria vor avea acces la date şi rapoarte pe nivele diferenţiate, iar părinţii vor putea să se informeze despre activitatea zilnică a unui elev, prin internet, pe baza unui cod individual de acces.

Sistemul va oferi în timp real date şi rapoarte referitoare la activitatea elevilor, respectiv note obţinute, frecvenţă, participare la alte programe în cadrul şcolii şi altele, astfel încât, prin analiza evoluţiei acestora, conducerile unităţilor de învăţământ, ISJ, în parteneriat cu părinţii, vor putea identifica disfuncţionalităţile şi vor putea lua măsurile organizatorice sau didactice necesare pentru îmbunătăţirea rezultatelor individuale ale elevilor şi a calităţii generale a învăţământului preuniversitar din municipiul Arad.

‘Acest sistem a pus bazele unei stări de disciplină mai bună în şcolile din Arad care fac parte deja din program, reducându-se considerabil absenteismul şcolar, elevii fiind conştienţi de faptul că sunt monitorizaţi şi de faptul că părinţii pot avea oricând acces la informaţiile şcolare prin reţeaua internet, pe baza unei parole’, a precizat prof. Mirela Aldescu, şeful ISJ Arad. La finalul prezentării, ministrul Daniel Funeriu a declarat că, în opinia sa, sistemul este unul foarte bun, foarte performant, dar că implementarea lui la nivel naţional va fi lăsată la latitudinea administraţiilor locale, principalii finanţatori ai activităţilor unităţilor de învăţământ.

‘Am asistat la o prezentare a sistemelor informatice de monitorizare a absenţelor, a activităţii şcolare din municipiul Arad, sistem în care Primăria a investit şi pe care a decis să îl pună în practică, aceste sisteme fiind în perfectă coerenţă cu politicile Ministerului Educaţiei. Îi invit şi pe alţi primari din România să se gândească mai mult la şcoală şi să îşi ia foarte în serios această datorie pe care o au faţă de elevii români’, a afirmat Funeriu. Acesta a mai precizat însă că acest sistem de managenment va funcţiona în paralel cu documentele şcolare care au fost folosite până acum, cele pe hârtie, care nu vor fi înlocuite.

Operarea acestui sistem se va face cu protecţia datelor cu caracter personal. ‘Operarea unor astfel de sisteme implică, evident, o vulnerabilitate, aceea că datele cu caracter personal să poată să fie accesate şi de cine trebuie şi de cine nu trebuie. În România, avem un cadru de reglementare foarte clar pe acest palier. Vreau să-i asigur pe părinţii din România că nu se pune problema, dincolo de dorinţele lor, ca anumite caracteristici ale elevilor să apară în piaţa publică’, a conchis ministrul Daniel Funeriu. AGERPRES