Autorităţile locale şi furnizorii de educaţie vor putea înfiinţa centre comunitare de învăţare permanentă

ministerul educatiei.jpgAutorităţile administraţiei publice locale în parteneriat cu furnizorii de educaţie şi formare vor putea înfiinţa centre comunitare de învăţare permanentă, potrivit unui proiect de metodologie al Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Conform proiectului, unităţile şi instituţiile de învăţământ de sine stătător sau în parteneriat cu autorităţile locale şi alte instituţii şi organisme publice şi private (case de cultură, furnizori de formare continuă, parteneri sociali, organizaţii nonguvernamentale) pot organiza la nivel local centrul comunitar de învăţare permanentă, pe baza unor oferte de servicii educaţionale adaptate nevoilor specifice diferitelor grupuri-ţintă interesate.

“Înfiinţarea centrului comunitar de învăţare permanentă se face cu avizul conform al inspectoratului şcolar judeţean/al Municipiului Bucureşti. În cazul în care oferta cuprinde cursuri de iniţiere, calificare/recalificare, perfecţionare şi specializare profesională, înfiinţarea centrului comunitar de învăţare permamentă se face şi cu avizul conform al agenţiei judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a Municipiului Bucureşti”, precizează proiectul.

Organigrama centrului comunitar de învăţare permanentă va fi stabilită prin actul juridic de înfiinţare şi va acoperi minimum cinci arii de competenţă: management/coordonare, servicii educaţionale, servicii sociale, utilizarea noilor tehnologii de informare şi comunicare, administrativ-financiar. Centrul comunitar de învăţare permanentă va fi condus de un director/coordonator, numit de autoritatea publică locală în urma unui concurs organizat de aceasta şi va oferi o gamă variată de activităţi, adaptate la nevoile comunităţii.

Aceste activităţi vor corespunde mai multor funcţii: educaţie şi formare, informare, diseminare şi consiliere, dezvoltare personală şi comunitară, petrecerea timpului liber, coordonare şi creare de reţele (parteneriate cu organisme publice şi private, organizaţii neguvernamentale, sindicale şi patronale). “Activităţile organizate de centrele comunitare de învăţare permanentă nu înlocuiesc activităţile de educaţie din sistemul de învăţământ preuniversitar”, precizează proiectul.

Centrul comunitar de învăţare permanentă, care va fi acreditat şi evaluat periodic, va elibera documente care să valideze şi să certifice rezultatele educaţiei nonformale şi informale, dacă a fost autorizat în acest sens. În proiect se menţionează că activitatea centrului comunitar de învăţare permanentă se va finanţa prin fonduri publice şi private pe baza parteneriatului public-privat, prin finanţare şi cofinanţare din partea angajatorilor, a organizaţiilor nonguvernamentale, prin fonduri nerambursabile din programe europene şi prin contribuţia beneficiarilor, din contul de educaţie permanentă sau din alte surse. Toate veniturile proprii obţinute de centrul comunitar de învăţare permanentă vor rămâne la dispoziţia acestuia. AGERPRES