IŞMB va avea şi după data de 29 februarie un centru de evaluare psihosomatică a copiilor de clasa pregătitoare şi clasa I

isjb.jpgInspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti va avea şi după data de 29 februarie un centru de evaluare psihosomatică pentru copiii care se înscriu în clasa pregătitoare şi clasa I, a declarat luni pentru inspectorul pe probleme de imagine al IŞMB, Marian Banu.

“Evaluarea psihosomatică trebuia să se termine pe 29 februarie, având în vedere cerinţele şi realitatea educaţională, vom păstra un centru de evaluare până când va fi nevoie, chiar până la toamnă dacă este nevoie. În funcţie de cererile părinţilor şi situaţiile ivite, copiii pot fi evaluaţi psihosomatic în continuare, fără probleme. Centrul va fi desemnat de inspectoratul şcolar”, a afirmat Banu.

Evaluarea nivelului de dezvoltare psihosomatică pentru copiii care intră în clasa pregătitoare sau clasa I era programată a se încheia miercuri, 29 februarie.

În Bucureşti, evaluarea psihosomatică în vederea înscrierii copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 – 2013 se face în şase centre: la Şcoala nr. 5 “Corneliu Popescu”, Şcoala nr. 24, Şcoala nr. 195, Şcoala nr. 190 “Marcela Peneş”, Şcoala nr. 128 şi Şcoala nr. 117. Copiii din alte localităţi au fost evaluaţi psihosomatic la Şcolile 7, 31, 149, 165, 131 şi 198.

Potrivit Metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 – 2013, în situaţia în care într-o unitate de învăţământ numărul cererilor de înscriere de la părinţi din afara circumscripţiei şcolare este mai mare decât numărul de locuri libere, vor fi aplicate criterii de departajare.

Aceste criterii generale de departajare sunt: existenţa unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului; existenţa unui document care dovedeşte că este orfan de ambii părinţi sau provine de la o casă de copii; existenţa unui document care dovedeşte că este orfan de un părinte sau provine dintr-o familie monoparentală; existenţa unui document care dovedeşte că unul dintre părinţi este cadru didactic/ cadru didactic auxiliar/ angajat în învăţământ; existenţa unui frate/ a unei surori a copilului, înmatriculat/ înmatriculată în unitatea de învăţământ la care se solicită înscrierea.

Fiecare unitate de învăţământ va stabili criterii specifice de departajare, care se aplică în situaţia în care pe ultimele locuri există copii aflaţi la egalitate din punctul de vedere al criteriilor generale.

MECTS precizează că este interzisă includerea printre criteriile specifice a oricăror tipuri de teste, examene şi altele asemenea.

Criteriile specifice nu pot include existenţa unor liste de preînscrieri, organizate în afara calendarului aprobat prin ordin al ministrului Educaţiei pentru înscrierea în clasa pregătitoare şi în clasa I. În cazul în care la o unitate de învăţământ pe ultimul loc liber este înmatriculat un copil din altă circumscripţie şcolară, fratele său geamăn/ sora sa geamănă va fi admis/ admisă la aceeaşi unitate de învăţământ, peste numărul de locuri alocat.

Vineri, 2 martie, conform calendarului stabilit de MECTS, trebuie să se afişeze nivelul de clasă la care vor fi înscrişi copiii, potrivit rezultatului evaluării dezvoltării psihosomatice (clasa pregătitoare, respectiv clasa întâi), precum şi oferta de şcolarizare a fiecărei unităţi de învăţământ pentru clasa pregătitoare şi clasa I.

Tot pe 2 martie începe prima etapă de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare şi clasa I, prin afişarea programului pentru copiii ai căror părinţi doresc înscrierea în şcoala de circumscripţie. AGERPRES