Scade numărul elevilor harghiteni aflaţi în situaţie de abandon şcolar

ferencz_salamon_alpar.jpgNumărul elevilor aflaţi în situaţie de abandon şcolar este în scădere în Harghita, dascălii şi consilierii şcolari făcând eforturi pentru ca aceştia să nu renunţe la şcoală.

Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Harghita, Ferencz Salamon Alpar, a declarat vineri că la sfârşitul semestrului întâi se aflau în situaţie de abandon şcolar 248 de elevi, ceea ce înseamnă un procent de 0,48 la sută. Potrivit sursei citate, numărul este mai mic decât în aceeaşi perioadă a anului trecut când aproximativ 0,60 la sută dintre elevi se aflau în situaţie de abandon şcolar.

Ferencz Salamon Alpar a precizat că situaţia de abandon nu înseamnă că elevii au abandonat deja şcoala, ci că există riscul să se întâmple acest lucru. El a explicat că situaţia de abandon se constată în funcţie de numărul absenţelor, de participarea activă a elevilor la procesul de învăţământ, de rezultatele obţinute, dar şi de situaţia familială şi socială a acestora.

Inspectorul şcolar general a adăugat că, atunci când se constată situaţia de abandon, dascălii îi contactează pe părinţi pentru a încerca rezolvarea problemei şi, dacă este nevoie, intervin şi consilierii psihopedagogi. “Situaţia de abandon şcolar din Harghita este mult inferioară mediei la nivel naţional. Dar facem eforturi pentru ca numărul elevilor aflaţi în această situaţie să fie cât mai mic. Există, însă, cazuri extreme, de probleme familiale deosebite, când nu mai avem ce să facem”, a precizat Ferencz Salamon Alpar.

Statistica pusă la dispoziţie de Inspectoratul Şcolar Judeţean Harghita mai arată că, în primul semestru al anului şcolar, peste 2.600 de elevi au avut nota scăzută la purtare, din cauza numărului mare de absenţe sau a problemelor de comportament, iar 51 de elevi au fost exmatriculaţi. AGERPRES