Seminar Raabe: strategii pedagogice de lucrul cu copilul cu probleme de ADHD

adhd.jpgLipsa de atenţie, hiperactivitatea şi impulsivitatea sunt caracteristicile principale ale Deficienţei Hiperactivităţii cu Deficit de Atenţie (ADHD) . Activităţile şcolare care au ca scop dobândirea informaţiilor necesare pentru indeplinirea sarcinilor au un potential problematic pentru copilul cu ADHD. Ducerea la bun sfârşit a celor asumate şi participarea la discuţiile cu cadrele didactice şi cu colegii au de asemenea un grad crescut de ineficacitate pentru un astfel de elev.

Observăm în ultima vreme în jurul nostru tot mai mulţi copii cu trăsături pregnante specifice ADHD. Ei nu reuşesc să stea liniştiţi, să îşi propună să facă ceva, să ducă lucrurile la bun sfârşit, să asculte de cerinţele părinţilor sau chiar să fie complet constienţi de ceea ce se petrece în jurul lor. În unele situaţii, acţionează – în mod neaşteptat – la fel ca restul copiilor, ceea ce îi determină pe profesori şi pe părinţi să creadă că ei deţin controlul asupra propriului comportament.

Munca de profesor cu astfel de copii este întotdeauna dificilă. Profesorii trebuie să coordoneze eficient clasele de elevi. Unii dintre aceştia pot fi greu sau foarte greu de stăpânit, pot prezenta tulburări emoţionale sau comportamentale, clasa se poate transforma într-un “teatru de război”. Energiile elevilor ce prezintă dificultăţi emoţional-comportamentale nu sunt învestite în activităţi constructive. Astfel, sarcina profesorului este să direcţioneze energia elevilor de la un comportament nepotrivit la unul adecvat. Redirecţionarea acestor energii nu este o sarcină uşoară.

Editura Raabe îşi propune prin acest seminar să prezinte o modalitate de abordare a unui grup (clasă) de elevi ce manifestă, în mod frecvent, comportamente de risc, tulburări de comportament şi devianţă şcolară. Fiecare elev este unic, cu personalitate proprie şi tipar de comportament individualizat. Ceea ce ne dorim este să determinăm contextul şi limitele care ne asigură un comportament pozitiv – optimist al acestuia şi care reduc reacţiile comportamentului inadecvat.

Putem face asta şi în şcoala ta!

raabe_logobun.jpg

Vă aşteptăm la seminariile Raabe!

Persoana de contact: Mariana Liscan, Manager Produs,

email: m.liscan@raabe.ro