Covasna: rezultate dezastruoase la simularea bacalaureatului

bacalaureat4.jpgMajoritatea elevilor din judeţul Covasna aflaţi în ultimul an de liceu au obţinut rezultate foarte slabe la simularea examenului de bacalaureat, desfăşurată la sfârşitul lunii trecute.
Şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna, Keresztely Irma, a declarat joi, în cadrul unei conferinţe de presă, că situaţia este ‘catastrofală’, iar, dacă elevii nu se vor apuca de învăţat în cele aproape două luni rămase până la bacalaureat, atunci rezultatele vor fi şi mai slabe decât anul trecut.

Aceasta s-a arătat îngrijorată de faptul că nu doar elevii de la grupurile şcolare au avut note mici la simulare, ci şi cei de la liceele teoretice, unde aşteptările sunt mai mari. Spre exemplu, la proba scrisă la Limba şi literatura română din cei 1.521 de elevi prezenţi la simulare, 922, adică un procent de peste 60%, au obţinut note sub 5,00.

Printre centrele de examinare cu cele mai slabe rezultate, unde au fost arondate şi alte câteva unităţi de învăţământ, se numără Grupul Şcolar ‘Puskas Tivadar’ din Sfântu Gheorghe cu un procent de promovabilitate de nici 5%. În ce priveşte liceele teoretice, procentul de promovabilitate s-a cifrat între 40 şi 70%.

La simularea examenului de matematică rezultatele sunt şi mai slabe – din cei 1040 de elevi prezenţi la simulare peste 81% au luat note sub 5,00 şi au fost declaraţi respinşi. Keresztely Irma a declarat că au existat câteva centre de examinare unde niciun elev nu a obţinut notă de trecere, printre acestea numărându-se ‘Berde Aron’ din Sfântu Gheorghe unde au picat toţi cei 83 de elevi înscrişi. Note extrem de mici s-au obţinut şi la Grupul Şcolar ‘Apor Peter’ din Târgu Secuiesc (promovabilitate sub 1%) şi ‘Puskas Tivadar’ din Sfântu Gheorghe (1,69%).

La istorie, notele au fost ceva mai mari, dar şi aici au existat excepţii – la Grupul şcolar ‘Baroti Szabo David’ din Baraolt, spre exemplu, au picat toţi cei 23 de elevi înscrişi.
Şefa Inspectoratului a menţionat că subiectele au avut un grad de dificultate mediu, iar prin această simulare s-a urmărit stabilirea nivelului general de pregătire al elevilor care urmează să susţină bacalaureatul, în vederea recuperării materiei şi completării cunoştinţelor.

‘Concluzia mea în urma acestei simulări este că de vină sunt şi elevii şi părinţii, şi profesorii (…) Am constatat în rândul elevilor un dezinteres fără precedent faţă de carte şi faţă de propria carieră profesională, nu au o viziune asupra viitorului, majoritatea nu ştiu ce vor’, a declarat Keresztely Irma.

Aceasta a mai spus că mulţi dintre părinţi reproşează faptul că programa şcolară e foarte încărcată şi prea obositoare pentru copii, iar materia destul de dificilă, încât trebuie să îi trimită la meditaţii pentru a face faţă cerinţelor. Alţii lasă, pur şi simplu, educaţia copiilor pe seama şcolii.

Keresztely Irma a admis că şi în rândul dascălilor sunt unii mai slab pregătiţi, dezinteresaţi ori demotivaţi, iar acest lucru se reflectă în rezultatele simulării.

Săptămâna viitoare conducerea Inspectoratului va organiza o întâlnire cu directorii de şcoli şi metodiştii pentru a găsi soluţiile cele mai potrivite în vederea recuperării materiei şi pregătirii elevilor pentru bacalaureat. AGERPRES