Casa Corpului Didactic Bacău invită din nou managerii şcolari să se perfecţioneze

Cadrele didactice care ocupă funcţii de conducere, îndrumare şi control din judeţul Bacău, au avut de curând posibilitatea să se înscrie la programul de formare continuă, “OSCINT pentru Management Educaţional Preuniversitar”, purtător a 25 de credite profesionale transferabile şi organizat de Academia Naţională de Informaţii “Mihai Viteazul”, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Cercetării Tineretului şi Sportului.
În cadrul acestui program, Casa Corpului Didactic “Grigore Tabacaru” Bacău are calitatea de “Centru de formare pentru Regiunea Nord-Est”.

Prima grupă, care a fost constituită doar din manageri şcolari din judeţul Bacău, a finalizat formarea la începutul lunii septembrie, în această perioadă cea de a doua grupă, parcurgând acest program.

Programul care face parte din proiectul strategic “Dezvoltarea competenţelor manageriale ale personalului didactic cu funcţii de conducere, indrumare şi control din sistemul preuniversitar, în societatea cunoaşterii – OSCINT 2009”, a fost elaborat pentru a răspunde priorităţilor programului operaţional sectorial dezvoltarea resurselor umane şi obiectivului adiacent, de creştere a competitivităţii şi dezvoltare a capitalului uman, prin conectarea educaţiei şi învăţării cu piaţa muncii.

Grupul ţintă vizează cu precădere personalul cu funcţii de conducere, monitorizare, evaluare şi control din inspectoratele şcolare, structurile centrale şi locale ale M.E.C.T.S., sau aflate în coordonarea/subordonarea acestora, implicat în acte decizionale de interes pentru sistemul de învăţamânt preuniversitar, precum directorii şi membrii consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Obiectivul general al proiectului este creşterea performanţei manageriale a personalului didactic cu funcţii de conducere, îndrumare şi control din cadrul M.E.C.T.S. şi din instituţiile subordonate/coordonate, în vederea îmbunătăţirii procesului decizional în sistemul de învaţamânt preuniversitar, în contextul descentralizării administrative şi al dezvoltării societaţii cunoaşterii.

De asemenea, proiectul îşi propune promovarea “Strategiei Europa 2020”, care prevede următoarele coordonate: creşterea inteligentă – dezvoltarea unei economii bazate pe cunoaştere şi inovare, creşterea durabilă – promovarea unei economii mai eficiente din punctul de vedere al utilizării resurselor, mai ecologice şi mai conpetitive şi creşterea favorabilă incluziunii – promovarea unei economii cu o rată ridicată a ocupării forţei de muncă, în măsură să asigure coeziunea economică, socială şi teritorială, care se susţin reciproc.

Astfel programul de formare OSCINT pentru management educaţional preuniversitar, vizează realizarea premiselor manageriale pentru dezvoltarea sistemului de învăţământ în spiritul prezervării identităţii şi tradiţiei, dar şi al promovării reformei prin inovare şi pregătire continuă în societatea cunoaşterii, precum şi dobândirea unor competenţe manageriale pentru exercitarea performantă a unei activităţi profesionalizate, colaborative, competitive şi creative.