Protocol de colaborare privind lupta împotriva consumului de droguri în rândul elevilor, semnat la Ministerul Educaţiei

droguri-usoare1.jpgMinistrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a semnat luni un protocol de colaborare cu Asociaţia Centrul Internaţional Antidrog şi pentru Drepturile Omului privind lupta împotriva consumului de droguri în rândul elevilor.

“A venit momentul să semnăm un parteneriat prin care să proiectăm ceea ce urmează să facem în următoarele luni şi chiar în anii care urmează. Consumul de droguri este un fenomen pe care putem să refuzăm să îl recunoaştem, dar în realitate este un fenomen, mai ales în licee”, a spus ministrul Remus Pricopie.

El a vorbit despre riscurile la care se expun tinerii care consumă droguri, un risc la care se expune întreaga societate dacă nu sunt luate măsuri în această zonă. “Consumul de droguri este un fenomen complex la care avem nevoie de măsuri complexe şi cu cât avem mai mulţi parteneri care să investigheze această problematică din mai multe perspective, cu atât sperăm ca rezultatele să fie mai bune cu ocazia semnării acestui protocol”, a mai adăugat ministrul Educaţiei Naţionale.

Centrul Internaţional Antidrog şi pentru Drepturile Omului (CIADO) a fost reprezentat de preşedintele acesteia, academicianul Constantin Bălăceanu Stolnici. Cu ocazia semnării protocolului, la sediul MEN a fost organizată o expoziţie de pictură cu lucrări ale elevilor, în scopul atragerii elevilor către activităţi artistice, ca o alternativă la consumul de droguri.
Obiectivul documentului îl reprezintă promovarea acţiunilor proiectului educativ “Arta contra Drog”, sub motto-ul “Drogurile nu sunt periculoase pentru că sunt ilegale, drogurile sunt ilegale pentru că sunt periculoase!”.

Acţiunile comune ale MEN şi CIADO au în vedere atragerea copiilor şi tinerilor către activităţi artistice, menite să promoveze un mod sănătos de petrecere a timpului liber. Proiectul vizează informarea elevilor privind consecinţele consumului de alcool, tutun şi droguri, precum şi stimularea implicării acestora în prevenirea şi combaterea consumului de substanţe psihoactive.
Informarea adecvată şi formarea unor lideri de opinie din rândul elevilor reprezintă cea mai potrivită modalitate pentru promovarea obiectivelor acestui program. În acest moment, la nivelul populaţiei şcolare există insuficiente informaţii privind consumul de substanţe psihoactive. AGERPRES