În județul Harghita s-au înregistrat cele mai slabe rezultate din ţară la simularea evaluării naţionale la proba de limba română

Elevii harghiteni au obţinut cele mai slabe rezultate din ţară la simularea evaluării naţionale la limba şi literatura română, nu mai puţin de nouă unităţi şcolare având promovabilitate zero la această probă.

Potrivit secretarului Comisiei Judeţene de Evaluare Naţională, Hodgyai Laszlo, procentul de promovabilitate la proba de limba română a simulării evaluării naţionale a fost de 38,72%, ceea ce situează judeţul Harghita pe ultimul loc pe ţară la acest capitol. Conform datelor statistice, dintre cei 2.957 de elevi participanţi la proba de limba română, aproximativ 600 au primit note cuprinse între 1 şi 2.

De altfel, 1.812 elevi nu au reuşit să obţină cel puţin nota 5 la această probă, existând şi nouă unităţi şcolare, în special din mediul rural, procentul de promovabilitate a fost zero.

Pe primele locuri la nivel de judeţ s-au situat liceele “Octavian Tăslăuanu” din Topliţa şi “Marin Preda” din Odorheiu Secuiesc, unde procentul de promovabilitate a fost de 100%, locul trei fiind ocupat de Colegiul Naţional “Octavian Goga” din Miercurea Ciuc, unde 96% dintre elevii participanţi au primit note de trecere. Un singur elev din Harghita a fost notat cu 10 la proba de limba şi literatura română.
Rezultatele la simularea evaluării naţionale la limba şi literatura română sunt mai slabe decât la examenul de anul trecut, când 55,67% dintre elevi au promovat această probă.

Şi la simularea probei de matematică procentul de promovabilitate a fost foarte scăzut, de 27,79%, dar în ţară au existat judeţe care au obţinut rezultate şi mai slabe. În ceea ce priveşte simularea evaluării naţionale la proba de limba şi literatura maghiară, procentul de promovabilitate a fost de 80,44%, 12 elevii fiind notaţi cu 10.

Hodgyai Laszlo a precizat că rezultatele la simularea evaluării naţionale vor fi aduse la cunoştinţa elevilor şi părinţilor şi se va încerca remedierea situaţiei şi impulsionarea elevilor să înveţe mai bine, pentru a obţine note de trecere la examenul real. AGERPRES