Cristina Nichita: “De ce să nu îi învățăm pe tineri să dăruiască cel mai scump avut al lor – timpul?”

nichita_cristina.jpgDeputatul PSD Cristina Nichita a avut o inițiativă personală mai puțin obișnuită, hotărând să doneze tuturor elevilor premianți din Iași câte o carte, cu ocazia sfârșitului de an școlar.

Deputatul ieșean susține că proiectul ”1.500 de cărți pentru 1.500 de premianți” din Colegiul 9 Iași are ca punct de plecare convingerea că o carte este “vehiculul cultural absolut și că cititul unei cărți – cu coperți și pagini de hârtie! – este, pentru un copil, un pas către asimilarea valorilor civilizației”. “Gestul de a dărui o carte oglindește modul meu de a gândi. Încurajez cititul așa cum încurajez performanța și sunt absolut sigură că tinerii au nevoie atât de exemplul adulților cât și de modele în viață. Ce modele pot fi mai bune decât eroii din cărți? Care băiat nu și-a dorit să fie Ionuț Jder sau Radu Lupad? Care fetiță nu s-a identificat cu Ileana Cosânzeana sau cu Natașa Rostova?”, se întreabă Cristina Nichita.

Acesta nu este, însă, singurul proiect al deputatului PSD în sprijinul sistemul de educație. “Ca deputat, pot afirma că orice lege poate fi îmbunătățită și legea învățământului nu face excepție. Până la amendarea cadrului legsilativ – proces laborios și care cere timp – mă străduiesc să sprijin inițiative care vizează învățământul alternativ și, în special, învățământul incluziv. Această formă de educație școlară este mai nouă, mai modernă, mai suplă și nu este încă bine și corect implantată în țara noastră. Școala românească trebuie să înceteze să se bazeze pe acumularea de cunoștințe și să treacă la o etapă superioară, la școala creativă”, afirmă Cristina Nichita.

În opinia sa, principala măsură care ar putea revigora sistemul de educație din România vizează încurajarea creativității copiilor, “pe care – adesea, din păcate – îi pregătim pentru excelență, pentru diplome, în loc de a-i pregăti pentru viață”. “Suntem mândri când avem copii olimpici dar câți școlari olimpici ajung, mai târziu,olimpici în viață? Sistemul educațional românesc ar trebui completat prin educație filantropică, educație antreprenorială, educație de protecție a mediul și voluntariat. De ce să nu îi învățăm pe tineri să dăruiască cel mai scump avut al lor – timpul? Timpul ofert celorlalți este cea mai sigură cale de integrare socială și de conștientizare a aparteneței la un spațiu de civilizație. Nu în ultimul rând, sunt convinsă că nu ne orientăm suficient copiii spre talentul lor personal, nu le îndrumăm viitorul în funcție de gusturile lor native, preferând să îi obligăm la o performanță școlară bazată pe diplome și premii. Cel mai adesea, o astfel de îndrumare are la bază o frustare ascunsă a educatorului, fie el părinte sau profesor”, concluzionează deputatul PSD Cristina Nichita.

Acesta nu este, însă, singurul proiect al deputatului PSD în sprijinul sistemul de educație. “Ca deputat, pot afirma că orice lege poate fi îmbunătățită și legea învățământului nu face excepție. Până la amendarea cadrului legsilativ – proces laborios și care cere timp – mă străduiesc să sprijin inițiative care vizează învățământul alternativ și, în special, învățământul incluziv. Această formă de educație școlară este mai nouă, mai modernă, mai suplă și nu este încă bine și corect implantată în țara noastră. Școala românească trebuie să înceteze să se bazeze pe acumularea de cunoștințe și să treacă la o etapă superioară, la școala creativă”, afirmă Cristina Nichita.

În opinia sa, principala măsură care ar putea revigora sistemul de educație din România vizează încurajarea creativității copiilor, “pe care – adesea, din păcate – îi pregătim pentru excelență, pentru diplome, în loc de a-i pregăti pentru viață”. “Suntem mândri când avem copii olimpici dar câți școlari olimpici ajung, mai târziu,olimpici în viață? Sistemul educațional românesc ar trebui completat prin educație filantropică, educație antreprenorială, educație de protecție a mediul și voluntariat. De ce să nu îi învățăm pe tineri să dăruiască cel mai scump avut al lor – timpul? Timpul ofert celorlalți este cea mai sigură cale de integrare socială și de conștientizare a aparteneței la un spațiu de civilizație. Nu în ultimul rând, sunt convinsă că nu ne orientăm suficient copiii spre talentul lor personal, nu le îndrumăm viitorul în funcție de gusturile lor native, preferând să îi obligăm la o performanță școlară bazată pe diplome și premii. Cel mai adesea, o astfel de îndrumare are la bază o frustare ascunsă a educatorului, fie el părinte sau profesor”, concluzionează deputatul PSD Cristina Nichita.