Proiect educaţional pilot pentru liceenii din Zalău şi Călăraşi

elevi sect1.jpgUn proiect educaţional pilot ce îşi propune formarea de lideri în domeniul protejării mediului, prin dezvoltarea unor abilităţi personale în rândul tinerilor din patru licee din Zalău şi Călăraşi se desfăşoară perioada februarie – iunie 2015, sub denumirea “Cluburile ecOprovocarea”. Proiectul a fost iniţiat de asociaţia pentru dezvoltare durabilă ViitorPlus, în parteneriat cu inspectoratele şcolare judeţene din Călăraşi şi Sălaj şi producătorul de ţevi fără sudură TenarisSilcotub şi vine după patru ediţii anterioare ale unei alte iniţiative educaţionale de mediu, concurs ecOprovocarea, răsplătit în 2014 cu o distincţie internaţională – Premiul Energy Globe Award.

“Experienţa a patru ani de proiect educaţional de mediu, colaborarea cu profesori şi elevi atât din învăţământul gimnazial cât şi liceal, dar mai ales activităţile şi rezultatele memorabile realizate de aceşti oameni minunaţi, ne-au determinat să iniţiem un nou proiect, mai complex. Urmărim formarea de lideri în domeniul protejării mediului, prin dezvoltarea unor abilităţi personale, care în sistemul educaţional formal nu sunt urmărite în mod explicit, şi prin formarea unei atitudini proactive în ceea ce priveşte protejarea naturii. Ne dorim ca, împreună cu membrii Cluburilor ecOprovocarea, să producem schimbări vizibile în comunităţile noastre”, a declarat Lucia Cojocaru, coordonatorul proiectului Cluburile ecOprovocarea.

Potrivit sursei citate, programul educaţional “Cluburile ecOprovocarea” este unul extracurricular ce se adresează elevilor de liceu şi are ca tematici principale grija pentru natură îmbinată cu dezvoltarea personală. Procesul de învăţare este unul non-formal, cu accent pe activităţi de descoperire, experimentare, încurajare a voluntariatul şi pe dezvoltarea unor abilităţi personale precum: lucrul în echipă, prezentare în public, exprimarea opiniilor personale, persuasiune, management de proiect, motivare, creativitate.

Fiecare Club îşi va desfăşura activitatea în întâlniri săptămânale în cadrul cărora sunt parcurse materialele elaborate de experţi educaţionali şi se lucrează la planificarea şi implementarea unui proiect care să rezolve o problemă de mediu identificată în comunitate, prin implicarea autorităţilor locale, a cetăţenilor şi altor elevi voluntari. În etapa pilot a proiectului – ce se va desfăşura în perioada februarie – iunie 2015 – vor participa două licee din Călăraşi şi două licee din Zalău, fiecare dintre acestea fiind reprezentate de câte un club format din trei profesori şi 15 -20 de elevi.

În luna ianuarie 2015, liderii de club au participat la o Conferinţă de pregătire susţinută de traineri cu experienţă în domeniul educaţiei şi dezvoltării durabile, în cadrul căreia s-au familiarizat cu conceptul proiectului şi instrumentele educaţionale puse la dispoziţie de organizatori pentru întâlnirile de lucru. AGERPRES