Competitia inter-scolara Consumer Classroom, sustinuta de Comisia Europeana, invita toate scolile din Europa sa colaboreze pentru inovatie in educatie

Aflata deja la a treia editie, competitia inter-scolara Consumer Classroom este acum deschisa tuturor scolilor gimnaziale din intreaga Uniune Europeana care vor sa isi demostreze creativitatea, inteligenta si spiritul inovativ. In cadrul competitiei, elevii intre 12 si 18 ani sunt incurajati sa creeze proiecte comune, pe tema “tinerii folosesc continut digital”, ce au ca scop final realizarea de continut educational multimedia, precum lectii interactive, pagini web sau resurse video.

“Portalul Consumer Classroom a fost dezvoltat in acord cu una dintre prioritatile principale ale Agendei Digitale pentru Europa (o initiativa Europa 2020), si anume crearea unei piete unice de continut digital. Proiectul are ca scop sustinerea profesorilor si elevilor de gimnaziu, prin promovarea educatiei on-line a consumatorilor, imbunatatirea gradului de constientizare a adolescentilor si oferirea unei platforme colaborative, dedicata consumatorilor din cadrul UE. Compania SIVECO Romania contribuie in mod esential la succesul acestui proiect, prin furnizarea celor mai moderne tehnologii si tendinte in educatie, cu beneficii asupra intregii societati europene”, a declarat Pauline Doria, Manager de Proiect in cadrul Expertise France – liderul consortiului care a implementat proiectul.

Ca subiect prioritar in cadrul Agendei Digitale pentru Europa, acest concurs se deruleaza plecand de la premisa ca, in prezent, continutul digital este pretutindeni: elevii pot accesa online jocuri, muzica, filme sau carti digitale. Asadar, investigarea si protectia tinerilor in timpul accesarii si cumpararii a continutului digital este esentiala si ofera subiecte pentru inscrierea in competitie, precum protectia datelor cu caracter personal, consecintele utilizarii legale si ilegale a continutului digital sau vulnerabilitatea tinerilor consumatori. Marele premiu va fi o excursie de doua zile la Bruxelles, in care echipa castigatoare va putea vizita institutiile principale ale Uniunii Europene.

Portalul Consumer Classroom reuneste o comunitate online a profesorilor si ofera o biblioteca extinsa de resurse educationale din Uniunea Europeana pe tema educatiei consumatorilor, ce ii ajuta pe profesorii din invatamantul preuniversitar sa creeze si sa distribuie lectii multimedia catre elevi si sa colaboreze cu alti profesori europeni.