Patru medalii şi două menţiuni la Faza naţională a olimpiadelor şcolare pentru elevii timişeni

medalii_aur.jpgFaza naţională a olimpiadelor şcolare din această primăvară le-a adus elevilor timişeni peste 70 de distincţii, medalii şi menţiuni. Aceştia au adus acasă două medalii de aur, una de argint şi una de bronz, precum şi două menţiuni, iar un elev a fost selecţionat în lotul naţional pentru olimpiadele internaţionale.
“Peste 70 de elevi au primit premii la olimpiade. Voi trebuie să fiţi cei care ridicaţi munca voastră pe culmi înalte şi ne faceţi să fim mândri de voi”, le-a spus, miercuri, prof. Aura Danielescu, şefa Inspectoratului Judeţean Şcolar Timiş, tinerilor campioni.

Elevii pregătiţi pentru Matematică şi Informatică în cadrul celor două centre de excelenţă (pentru gimnaziu şi pentru liceu) de la Liceul de Informatică “Grigore Moisil” din Timişoara au luat cele mai multe medalii. “Noi am sprijinit tot timpul olimpiadele din diverse domenii. Suntem într-un moment în care încercăm să revigorăm ştiinţele exacte şi să promovăm acest domeniu, dar, în acelaşi timp, vrem să păstrăm şi legătura cu societatea. Statul e motor mai lent, partea privată unul mult mai rapid, iar cel din urmă a fost cel care a realizat aceste centre”, a declarat prof. univ. dr. Ovidiu Megan, decanul Facultăţii de Economie şi Administrare a Afacerilor din cadrul Universităţii de Vest Timişoara.

Centrul de excelenţă pentru liceenii de la Informatică i-a pregătit pe elevi special pentru super-performanţa de a cuceri medalii. Pentru etapa finală, au avut loc opt şedinţe de pregătire pentru care au fost solicitaţi trei profesori de specialitate, alţi şapte profesori ocupându-se de copiii din ciclul gimnazial.
La aceste cursuri suplimentare au participat 60 de elevi din clasele V-VIII şi 40 din clasele IX-XIII, dar la pregătirile pentru olimpiadă s-au pregătit aproape 200 de elevi.

Vlad Rochian, unul dintre olimpicii veterani la Informatică, este elev în clasa a X-a la Liceul “Grigore Moisil” din Timişoara şi, cu toate că a fost premiat anii trecuţi şi la olimpiade internaţionale de profil, nu ar pleca din ţară, deşi este conştient că aici s-ar lovi de “barierele sistemului” în calea progresului în carieră.

“Nu am luat o decizie finală unde să merg la facultate. Cunosc multe persoane au reuşit să se afirme în România, au o carieră foarte bună, ceea ce înseamnă că este posibil, dacă ai ambiţie. Dacă aici am început studiile, şcoala, liceul, aş putea la fel de bine să continui şi facultatea. Din păcate, sunt numeroase neajunsuri ale sistemului educaţional, în învăţământul românesc. Sistemul actual e învechit, ceea ce se predă e diferit faţă de ceea ce se cere în societate, acum. Sunt persoane care pot să facă o schimbare, doar că aceste schimbări nu au avut loc, încă”, spune Vlad Rochian. AGERPRES