La Iaşi, doar 100 de posturi în învăţământul preuniversitar au fost ocupate în urma concursului de titularizare

profesoara.jpgPeste 100 de posturi au fost ocupate în urma desfăşurării şedinţelor publice de repartizare pe posturi titularizabile organizate luni de Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi, 67 dintre acestea fiind în mediul rural, iar 37 în urban, au anunţat marţi reprezentanţii instituţiei.

Prof. dr. Camelia Gavrilă, inspectorul general al ISJ Iaşi, a declarat că la nivelul judeţului au fost disponibile 154 de posturi, 78 fiind în mediul urban şi 76 în mediul rural. Cele mai multe posturi titularizabile – 41- au fost disponibile pentru specializarea educatori, dintre care au fost ocupate 33. De asemenea, au fost repartizate 29 de posturi pentru specializarea învăţători din totalul de 30 de posturi disponibile.

Conform sursei citate, în judeţul Iaşi există un deficit de cadre didactice în domeniul muzicii specializate, unde a fost ocupat un post din cele 21 scoase la concurs pentru angajare pe perioadă nedeterminată. O situaţie similară s-a înregistrat şi pentru disciplina educaţie fizică şi sport – pregătire sportivă de specialitate, unde ambele posturi disponibile la Clubul Sportiv Şcolar ‘Unirea’ Iaşi au rămas fără ocupanţi.

Dintre cei patru candidaţi care au obţinut nota 10 la concursul de ocupare a posturilor vacante a fost repartizat unul singur, Ionela Livia Panainte ocupând postul vacant pentru disciplina Biologie de la Şcoala Gimnazială Petru Rareş din oraşul Hârlău. Deoarece nu există posturi titularizabile la disciplinele Religie Ortodoxă şi Educaţie muzicală, ceilalţi trei candidaţi care au obţinut nota maximă vor putea opta pentru un post alocat pentru angajare pe perioadă determinată, cu posibilitatea de titularizare în anul şcolar următor pe postul ocupat.

“Numărul de posturi titularizabile a scăzut constant în virtutea tendinţei profesorilor de a rămâne în sistem, iar fluctuaţiile nu sunt foarte mari. Domeniul educaţional, deşi presupune o salarizare modestă, înseamnă o profesie nobilă, siguranţa postului şi, de multe ori, satisfacţii profesionale care compensează alte aspecte mai puţin favorabile. Există un număr semnificativ de posturi netitularizabile, peste 1.000, care vor face obiectul unor repartizări viitoare, deci tinerii absolvenţi vor avea posibilitatea de a se angaja şi de a se acomoda cu sistemul educaţional. Baza de date cu posturile netitularizabile va suporta unele corecţii din cauza dificultăţii de realizare a planului de şcolarizare la unele licee tehnologice. În acest context, prioritate au profesorii titulari din sistem şi, ca perspectivă, nu excludem anumite restrângeri totale sau parţiale de activitate didactică”, a declarat prof. dr. Camelia Gavrilă, inspector şcolar general al judeţului Iaşi.

Pentru examenul de titularizare s-au înscris 1.310 candidaţi, 1.172 fiind admişi la proba scrisă, 989 au fost prezenţi, însă doar 800 au reuşit să ia note de trecere. În timpul probei scrise două cadre didactice au fost eliminate din sala de examen deoarece au încercat să copieze. Alte şase lucrări au fost anulate. AGERPRES