Ministrul Educației spune că 82% din posturile din învățământ sunt ocupate de profesori titulari

campeanu_sorin3.jpgMinistrul Educației și Cercetării Științifice, Sorin Cîmpeanu, a declarat, cu prilejul deschiderii noului an școlar, că 82% din posturile din învățământ sunt acoperite cu profesori titulari, 16% cu suplinitori și 1,6% cu personal necalificat sau cu calificare necorespunzătoare postului.

“Avem 221.000 de profesori: un procent de 82 sunt ocupate de titulari din numărul total de posturi, cu doi la sută mai mult decât anul trecut; avem peste 16% profesori suplinitori-cadre didactice asociate și personal pensionar. Avem, din păcate, 1,6% din posturi acoperite cu personal necalificat sau cu calificare necorespunzătoare postului. Asta înseamnă peste 3.000 de cadre didactice fără calificare în sistemul educație”, a susținut demnitarul.

Referindu-se la autorizațiile de funcționare, ministrul a spus că din totalul de clădiri în care își desfășoară activitatea unitățile de învățământ din țară 16.600 posedă această autorizație, în timp ce 3.400 de clădiri nu o au.

“Există un număr de 19.000 de școli din care 7.000 au personalitate juridică, restul sunt structuri arondate. Aceste 19.000 de școli au în patrimoniu 24.600 de clădiri. Din acestea, 20.650 de clădiri sunt clădiri în care se desfășoară direct actul educațional. Dintre aceste clădiri, 16.600 posedă autorizație de funcționare, restul nu posedă. Sunt 3.400 de clădiri, nu unități de învățământ, care nu au autorizație sanitară de funcționare și sunt alte 675 de clădiri în curs de obținere a acestei autorizații de funcționare”, a afirmat reprezentantul Ministerului Educației.

Potrivit acestuia, lipsa autorizației de funcționare nu înseamnă întotdeauna lipsa condițiilor igienice sau lipsa de condiții conforme. “Înseamnă neîndeplinirea unor parametrii cum ar fi volumul de aer insuficient regăsit în școli vechi care au plafonul foarte jos sau alte clădiri istorice. Cele mai multe se referă la lipsa apei potabile și a canalizării, un lucru ce depinde în mod direct de contextul local. Școlile sunt în administrarea consiliilor locale. Față de anul trecut avem un plus de un procent din clădiri care au obținut autorizație de funcționare. Este insuficient, dar este totuși un plus”, a mai spus ministrul. AGERPRES