Peste 150 de specialiști din domeniu s-au întâlnit la prima ediție a Conferinței de Management Modern în Turism, organziată de Oameni și Companii

mm_turism_sala2.jpgConferința de Management Modern în Turism a fost organizată de Oameni și Companii în parteneriat cu Eximtur, pe 26 februarie, la Hotel Ramada Parc din București. Deși a fost prima ediție a conferinței dedicate exclusiv specialiștilor din turism, evenimentul a reușit să strârnească interesul managerilor de hoteluri și agenții din întreaga țară.

Agenda a atins teme de actualitate din zone extrem de diferite și a reușit să mențină interesul participanților pentru mai bine de cinci ore. Conferința afost realizată cu susținerea partenerilor de la Automobile Bavaria, Microsoft, eMAG, Dent Estet și Enterprise Business Systems și în parteneriat cu ANTREC și FIHR – Federația Industriei Hoteliere din România.

Lucrările au fost deschise de gazdele evenimentului: Lucia Morariu, Președinte – Director General Eximtur și Cezar Caluschi, GM – Oameni și Companii. A urmat apoi intervenția europarlamentarului Norica Nicolai, care a vorbit despre ”Strategii și tendințe în turism în noile condiții de securitate”. Am aflat că Europa va continua să fie una din destinațiile preferate ale turiștilor la nivel mondial, că numărul turiștilor internaționali care vin în UE va crește cu peste 140 de milioane până în 2025, dar și că devine tot mai consistent fluxul călătoriilor pentru cumpăraturi sau alte motive ”mai puțin turistice”.

La rândul său, europarlamentarul Maria Grapini a atins un alt subiect fierbinte în România ”Importanța dezvoltării infrastructurii pentru turismul românesc” și a prezentat cifre și date concrete despre pașii pe care România trebuie să îi facă pentru a aduce acest sector mai aproape de nivelul partenerilor europeni.

Anca Pavel Nedea, Președintele Autorității Naționale pentru Turism, a vorbit despre situația incoming-ului românesc, despre realitățile acestui moment și provocările cărora trebuie să le răspundă managerii din turismul românesc în perioada imediat următoare. De la Maria Stoian – Președinte Fondator ANTREC am aflat cum poți face turism rural, ecologic și cultural în secolul XXI,

Andrei Răileanu – DCS Plus ne-a prezentat tehnologiile moderne care pot fi utilizate cu succes în turism, iar de la Dan Vasile – Partener Sales Manager în cadrul Microsoft am aflat cum putem face ”Customer Management în Turism”.

Călin Ile – Președintele Federației Industriei Hoteliere din România a vorbit pe tema strategiilor care pot conduce la atragerea turiștilor de business în România, despre piedicile, minusurile dar și potențialele atuuri care pot conduce la dezvoltarea acestui segment. De la Nicolae Bucovala – Președintele Asociației Patronale Mamaia am aflat informații legate de implementarea impozitării specifice drept o soluție pentru diminuarea evaziunii fiscale în turism. Zona Balneoclimaterică și investițiile importante realizate în reabilitarea acestui sector au fost în centrul prezentării vicepreședintelui OPTBR și Băile Govora SA – Mihai Handolescu.

Divizia eMAG Corporate, prin intervenția Directorului de vânzări corporate – Codruț Ioan, și-a prezentat atuurile și serviciile dedicate clienților B2B, iar Mircea Drăghici – Managing Director EST Hospitality Consulting a vorbit despre piața hotelieră midscale (3-4 stele) din București și perspectivele sale de creștere. Managerii agențiilor de turism au discutat cu Remus Vișan – Fondatorul Paravion, despre direcțiile importante pe care ar trebui să le urmărească în anul 2016 și au aflat de la Radu Hriniuc – Director de Vânzări Eximtur, despre sistemul voucherelor de vacanță și oportunitatea pe care o pot aduce în dezvoltarea agențiilor. Sesiunea specializată s-a încheiat cu o dezbatere pe tema Corporate Travel – noua provocare care stă în fața agențiilor de turism, moment condus de Adriana Man – Sales Manager București – Eximtur.

Lucrările conferinței s-au încheiat într-o notă pozitivă, prin intervenția condusă de Lucia Morariu și Simion Giurcă, Șeful Biroului de Informare și Promovare turistică al României la Viena, discuțiile purtându-se pe tema priorităților pe care ar trebui să le urmărească incoming-ul din România.

Participanții au concluzionat că întâlnirile de acest tip sunt importante pentru a crește turismul în România și au susținut organizarea ediției cu numărul doi a Conferinței de Management Modern în Turism în toamna acestui an. Până atunci organizatorii așteaptă sugestii privind temele care ar trebui abordate sau speakerii pe care și-ar dori să îi urmărească.

Persoană de contact: Mari Semcu, Manager Proiect, mari.semcu@oamenisicompanii.ro.