UMF Târgu Mureş îşi adaptează curricula la standardele actuale ale învăţământului medical

umf_tgmures.jpgSenatul Universităţii de Medicină şi Farmacie (UMF) din Târgu Mureş a adoptat, la ultima şedinţă, începerea procesului de reformă curriculară, care se va implementa progresiv până la finalul anului universitar 2018/2019, în sensul adaptării la cerinţele actuale ale învăţământului medical.

Potrivit site-ului UMF Târgu Mureş, reforma curriculară în Universitatea de Medicină şi Farmacie este un obiectiv strategic asumat de către universitate în Planul strategic de dezvoltare instituţională 2016-2020, printre obiectivele acestuia regăsindu-se consolidarea acelor părţi ale curriculei care îi ajuta pe studenţi să dobândească competenţe clinice.

Cu această ocazie, se va trece la redimensionarea curriculei actuale cu încadrarea în numărul minim de ore şi în prevederile ARACIS, în strânsă corelare cu programul de studiu, reevaluarea fişelor disciplinelor şi corelarea conţinutului curricular cu cele mai frecvente situaţii clinice pe care un tânăr absolvent trebuie să fie capabil să le managerieze, însă şi dezvoltarea abilităţilor de comunicare, ca elemente curriculare obligatorii integrate în disciplinele clinice.
UMF Târgu Mureş va trece astfel la un sistem de predare centrat pe student prin implementarea metodelor de predare de tip TBL, CBL, exploatarea eficientă a platformelor de e-learning existente, ca o completare a formelor tradiţionale de predare. De asemenea, se va realiza un mod unitar de evaluare a studenţilor, în cadrul aceloraşi programe de studiu, la nivel de universitate, dar va putea prezenta unele particularităţi organizatorice impuse de specificul fiecărei discipline.

În strategia UMF Târgu Mureş se prevede că toate disciplinele vor avea responsabilitatea de a programa examinări formative în timpul semestrului, cu scopul de a furniza o bază continuă de învăţare şi pentru a oferi suport pentru examenul teoretic sumativ din timpul sesiunii, iar ponderea acestor evaluări pe parcursul semestrului va reprezenta cel puţin 30-50% din nota finală.

Site-ul UMF Târgu Mureş mai precizează că examenul sumativ va fi standardizat (la nivelul fiecărei discipline) pentru toţi studenţii aceluiaşi an de studiu, indiferent de seria sau linia de predare din care fac parte, la realizarea acestuia participând toţi titularii de curs din disciplina respectivă.
În cadrul strategiei se va pune accent şi pe formarea resursei umane şi eficientizarea utilizării celei existente, asigurarea cadrului necesar unei mai bune interacţiuni dintre student şi cadrul didactic, crearea cadrului organizatoric şi de reglementare instituţională capabil să susţină procesul de reformă curriculară.
UMF Târgu Mureş a mai arătat că acest program de reformă curriculară beneficiază de susţinerea financiară oferită de proiectul i-MED (Internaţionalizarea curriculei universitare în UMF Târgu Mureş), acceptat pentru finanţare în competiţia CNFIS-FDI-2016. AGERPRES