Ministrul Educaţiei consideră că decontarea integrală a navetei elevilor reduce abandonul şcolar

microbuze_scolare_.jpgDecontarea integrală a navetei elevilor ar duce la reducerea abandonului şcolar, a declarat ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru. “Aduc în discuţie şi proiectul de ordonanţă de urgenţă care propune decontarea integrală a navetei elevilor. Este bine cunoscut că, odată cu plafonarea decontului navetei în 2013, abandonul şcolar a crescut în mod semnificativ. Credem că o măsură îndreptată împotriva plafonării decontului este implicit şi o măsură prin care putem aduce corective şi la acest proces îngrijorător de abandon şcolar”, a spus Mircea Dumitru, într-o conferinţă de presă privind pregătirea anului şcolar 2016-2017.

El a afirmat că, pentru motivarea cadrelor didactice, va fi demarat un proces de modificare a acordării gradaţiei de merit, introducând o linie diferenţiată pentru profesorii care lucrează cu elevii din zone defavorizate.

Ministrul Educaţiei a anunţat că, în scopul creşterii şansei la educaţie pentru toţi copiii din ţară, va transmite o notă inspectoratelor şcolare privind interzicerea oricăror forme de discriminare şi segregare.

De asemenea, el a menţionat, printre noutăţile anului şcolar 2016-2017, apariţia Statutului elevului, un document în premieră pentru învăţământul preuniversitar, precum şi asigurarea pentru prima dată a manualelor şcolare gratuite pentru elevii din clasele XI – XII.

Potrivit ministrului, în vederea susţinerii învăţământului dual va fi demarat, în acest an şcolar, un program naţional în 20 de licee profesionale din toată ţara pentru nivelul trei de calificare. “Cred că învăţământul preuniversitar are nevoie de mai mult decât schimbări de oportunitate imediată. (…) Şcoala este, în primul rând, pentru elevi şi despre elevi. Cred că va trebuie să milităm pentru o schimbare de perspectivă pentru că mult timp şcoala la noi nu a fost doar pentru elevi şi doar despre elevi, asigur că asta nu înseamnă că profesorii vor fi mai puţin importanţi pentru noi. Apelul meu către profesori este să facem o şcoală mai prietenoasă pentru copii şi pentru tineri, un univers în care curiozitatea şi creativitatea să le fie cultivate continuu. Mulţi ani, şcoala la noi a cultivat un anumit gen de reproducere automată a informaţiei, neglijând acea componentă excepţională a personalităţii fiecăruia dintre noi care este creativitatea şi curiozitatea pe care o avem pentru cunoaştere”, a afirmat Dumitru. AGERPRES