83,7% este rata de promovare la proba scrisă din cadrul concursului de ocupare a funcţiilor de directori

ministerul_educatiei.jpgRata de promovare la proba scrisă din cadrul concursului de ocupare a funcţiilor de directori de unităţi de învăţământ preuniversitar susţinută miercuri este de 83,7%, potrivit datelor furnizate de inspectoratele şcolare judeţene. Potrivit unui comunicat de presă al MENCS, la această probă desfăşurată în 53 de centre organizate la nivel naţional, au participat 7.758 de candidaţi, înregistrându-se o rată de prezenţă de peste 98%. Dintre aceştia, 7.197 de candidaţi au fost admişi în etapele următoare ale concursului, au fost respinşi 1.143. 136 de candidaţi nu s-au prezentat, în timp ce alţi 15 s-au retras.

“A fost eliminat din examen un singur candidat. În cazul a 75 de candidaţi lucrările nu au putut fi evaluate din cauza imposibilităţii constituirii comisiei de concurs potrivit prevederilor metodologice. Reamintim că, după evaluarea dosarelor de înscriere, au fost validate 6.502 de candidaturi pentru funcţia de director şi 2.257 de candidaturi pentru funcţia de director adjunct, un cadru didactic având posibilitatea de a opta simultan pentru mai multe candidaturi”, precizează MENCS.

Rate de promovare peste 90% s-au înregistrat în judeţele Sălaj (96,5%), Cluj (93%), Covasna (91,4%), Braşov (91,3%), Hunedoara (91,1%) şi Brăila (90,7%). Procente sub 70% s-au obţinut în judeţele Vrancea (37%), Alba (65,6%) şi Ilfov (68%). Potrivit MENCS, proba s-a desfăşurat fără incidente şi a vizat evaluarea aptitudinilor cognitive şi a competenţelor manageriale ale candidaţilor.

Candidaţii au avut la dispoziţie maximum 120 de minute pentru rezolvarea unui test-grilă cu 60 de itemi elaboraţi de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.

Testul a vizat evaluarea competenţelor cognitive dezirabile pentru exercitarea rolului de director sau director adjunct într-o şcoală modernă: capacitatea de a face distincţie între esenţial şi detaliu, capacitatea de a face conexiuni logice între fenomene şi evenimente, atenţia la detalii, spiritul de observaţie, capacitatea de gândire strategică etc.

“Itemii asociaţi evaluării abilităţilor manageriale au fost formulaţi astfel încât să reflecte capacităţile de analiză critică şi gândire strategică ale candidaţilor, evitând formulări care să solicite capacitatea de memorare mecanică a unor informaţii din resursele bibliografice indicate”, afirmă MENCS.

Următoarele două probe – interviul şi evaluarea CV-ului – se vor desfăşura în perioada 17 octombrie – 17 noiembrie la nivelul comisiilor judeţene de concurs. Toate probele sunt obligatorii şi sunt monitorizate de observatorii desemnaţi de Ministerul Educaţiei. Afişarea rezultatelor este programată în data de 18 noiembrie.

Contestaţiile pentru proba de interviu pot fi depuse în intervalul 21 – 23 noiembrie. Soluţionarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor finale sunt prevăzute pentru intervalul 24 noiembrie – 9 decembrie. Sunt declaraţi “admişi” candidaţii care au realizat un punctaj de cel puţin 35 pentru fiecare probă.

Ultima etapă a concursului – validarea în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a rezultatelor finale şi transmiterea acestora la minister – este programată în data de 16 decembrie. AGERPRES