UMF Timişoara a fondat Asociaţia Română de Educaţie Medicală şi Programul de mentorat pentru studenţii medicinişti

umf timisoara.jpgUniversitatea de Medicină şi Farmacie (UMF) ”Victor Babeş” din Timişoara a fondat Asociaţia Română de Educaţie Medicală şi a anunţat iniţierea unui Program de mentorat pentru studenţii medicinişti, cele două acţiuni derulându-se în cadrul celei de-a V-a ediţii a Simpozionului Internaţional TIMMED (Timişoara Medical Education Days) 2016.

”Am fondat Asociaţia Română de Educaţie Medicală şi apoi vom iniţia un Program de mentorat. Este un program extra-curicular, în care un grup de maximum şapte studenţi vor fi mentoraţi de un anumit cadru didactic. Studenţii pot fi din ani diferiţi, se schimbă impresii, probleme, discuţii despre cum să facă, ce să facă şi ce să nu facă. Discuţiile nu se desfăşoară haotic, ci sunt dirijate în baza unui desfăşurător realizat de psihologi şi sociologi”, a declarat rectorul UMF Timişoara, prof. univ. dr. Marius Raica.

La Simpozionul TIMMED (3-5 noiembrie), unul dintre cele mai mari evenimente internaţionale dedicate în exclusivitate educaţiei medicale, participă studenţi şi profesori invitaţi din Austria, Bulgaria, Germania, Marea Britanie, Ungaria, Republica Moldova, Serbia şi Romania. Vor avea loc workshopuri, sesiuni plenare şi ateliere informative în domeniul educaţiei medicale, care au scopul de a schimba mentalitatea actuală din învăţământul medical românesc.

”Aceste întâlniri au adus schimbarea parţială, deocamdată, a curriculei medicale, lucru important, pentru că lumea se schimbă, la fel ca şi cerinţele societăţii, ale studenţilor, iar noi, profesorii trebuie să ne schimbăm, nu studenţii, pentru că putem spune că predăm acelaşi curs până ne pensionăm. Nu este deloc câştigătoare această formulă. Trăim o epocă a tehnologiei informatice, nu mai putem citi cursul, ci cursurile trebuie să fie interactive, (studenţii-n.r.) să fie implicaţi în predare”, a explicat prof. Raica. Potrivit rectorului UMF ”Victor Babeş”, studenţii din primii ani trebuie să treacă dintr-odată de la un volum mic de cunoştinţe, de la cerinţele din majoritatea liceelor, la un volum mare de informaţii. Aceste conferinţe îi învaţă pe tinerii medicinişti cum să-şi gestioneze timpul şi materia, astfel încât în examene să ajungă în forma maximă.

”Sunt copii cu foarte bun potenţial intelectual; să nu ne amăgim spunând că elevii de astăzi nu mai ştiu, nu mai învaţă, nu mai pot. Nu este adevărat. Noi (profesorii, n.r.) nu vrem să ne ocupăm cu ei. Este altceva. Cei care vin din majoritatea liceelor, de la un volum mic şi redus de date, dintr-odată se pomenesc cu un volum mare de date nu pe care trebuie să le memoreze, ci să le înţeleagă şi să le utilizeze. Aici mergem nu pe memorie, ci trebuie să stimulăm gândirea. În fiecare om există bagajul necesar, noi dascălii trebuie să scoatem din mintea lor ceea ce ei pot să dea. Avem studenţi foarte buni, dar totul este să ne ocupăm de ei”, a detaliat rectorul UMF Timişoara.

Pe de altă parte, prof. Marius Raica a mai punctat faptul că în aceste conferinţe se întâlnesc dascăli şi studenţi, problema examenelor fiind abordată prin prisma fiecăruia dintre ei, căutându-se o cale de mijloc, obiectivă, de a evalua studenţii şi care să poată fi extinsă apoi de la studenţi la rezidenţi, la medici specialişti, la primariat etc.

”În general, nemulţumirile studenţilor sunt legate de de notare, de evaluare, unii preferă examenul scris, alţii oral sau grilă şi aceste puncte de vedere reflectă personalitatea fiecăruia. La ora actuală, dovada (lucrarea scrisă) este cea mai importantă. Trebuie să facem o balanţă, pentru că examenul nu este doar un examen, ci are mai multe componente, activitatea din timpul anului, un test teoretic, un examen practic”, a mai afirmat rectorul UMF. AGERPRES