“In patru ani am castigat respectul clientilor, datorita calitatii superioare a produselor si serviciilor post-garantie prestate cu profesionalism”

baciu_sebastian.jpgDeclara Sebastian Baciu, Director Executiv al companiei
VEST SPORT, in interviul acordat exclusiv Portalului National www.Administratie.ro.

Acesta ofera mai multe amanunte despre activitatea companiei de la intrarea pe piata romaneasca a produselor de gimnastica profesionala, principalele realizari trecute la activ si despre planurile de pozitionare in contextul actualei perioade de criza.

– Domnule Director, ca unic distribuitor in Romania de aparatura de gimnastica profesionala, cum a interactionat compania VEST SPORT cu piata de desfacere de la noi?

– Inceputul interactiunii a fost unul satisfacator, as putea spune in cursul sfarsitului de an 2006 si inceputul anului 2007, avand in vedere ca vanzarile si implementarea companiei VEST SPORT si a brandului JANSSEN & FRITSEN au decurs bine, urmand o panta ascendenta a vanzarilor si a castigarii respectului, datorita calitatii superioare a produselor si profesionalismului membrilor echipei VEST SPORT in contractarea si livrarea produselor, cat si a serviciilor post-garantie. Ulterior s-a produs o stagnare a vanzarilor in 2008, datorita reducerii capacitatii de absorbtie a pietei de profil iar de 2009 nici nu mai are rost sa vorbim, avand in vedere contextul general al crizei globale si stoparii investitiilor si in Romania.

– Va rog sa ne descrieti succint evolutia brand-ului in Romania, din 2004 si pana in prezent.

– 2004 a fost un an fara activitate, 2005 a fost un an de inceput al vanzarii produsului gazon sintetic, echipamente sportive Garman, tabele electronice, suprafete sportive de interior poliuretanice, 2006 a fost anul de varf avand in vedere existenta pe piata a unor capitaluri masive investite de catre Guvern prin Ministerul Educatiei, an in care s-a finalizat configuratia portofoliului de produse oferit de VEST SPORT, 2007 un an de continuare a pastrarii pozitiei pe piata de profil ca o echipa de partea de sus a clasamentului prin continuarea lucrarilor de anvergura, ca dotari de Bazin Olimpic de Inot, anumite componente ale unui Orasel al Copiilor, in continuare gazoane sintetice, sali de sport, etc. 2008 a fost un an in care am inceput sa simtim spre sfarsitul lui criza economica, iar in cursul lui aparitia a tot mai multor societati in domeniu, care de fapt, cum se spune la romani, “au stricat piata”, au indus o modificare negativa a expectantelor, a previziunilor de la inceputul anului.

– Cum previzionati dezvoltarea domeniului dumneavostra de activitatei pentru anul in curs, in contextul actualei crize economice?

– Direct si la obiect, nu cred ca poate fi vorba de dezvoltare anul acesta in domeniul nostru de activitate. Poate ma insel, dar din semnalele pietei, majoritatea dintre cei ce existam incercam sa minimalizam cheltuielile, investitiile sunt foarte putine, achizitiile publice au fost reduse drastic de catre guvernanti, asadar de dezvoltare vom vorbi poate peste aproximativ 8-10 luni.

– Ce prioritati aveti pentru sfarsitul acestui an?

– Una din prioritati care a fost mereu in capul listei este ducerea la bun sfarsit cu satisfactia manifestata a clientului, a contractelor aflate deja in derulare. O alta prioritate este eficientizarea activitatii personalului existent si pastrarea atitudinii motivationale a acestuia, prin gasirea de noi canale si imbunatatirea celor vechi de semnare de noi contracte si comenzi, iar pentru motivare de pastrare a remuneratiei si pachetelor salariale initiale. Iar o ultima prioritate este mentinerea imaginii VEST SPORT ca o companie care, in pofida momentelor grele economice, este prezenta in continuare pe piata cu produse de calitate, cu servicii atragatoare, cu un raport calitate-pret dintre cele mai bune de pe piata si cu un catalog de produse diversificat si complet, insotit de bonusurile nelipsite din activitatea noastra de vanzare.