Membrii comisiei Miclea cer ca legile educatiei sa fie analizate de experti neimplicati politic

Doi dintre membrii Comisiei prezidentiale pentru educatie, Daniel David si Petre Frangopol, au solicitat, intr-o scrisoare data publicitatii miercuri, ca cele trei proiecte legislative – Miclea, Andronescu si Adomnitei – sa fie analizate si dezbatute de experti neimplicati politic, eventual sub autoritatea Academiei Romane sau a asociatiilor profesionale de stiinte.

“Suntem extrem de ingrijorati ca in ultimul timp discutia asupra acestor propuneri legislative pare a se muta din planul expertizei in planul politicianismului excesiv. Tinand cont de complexitatea sistemului de educatie-cercetare, nicio propunere nu se poate considera perfecta. Mai mult, argumentarea politicianista, care pare ca a luat locul analizei expertilor, fie ei oameni de stiinta si/sau politicieni responsabili, nu poate decela partile bune si partile slabe ale propunerilor, punandu-se astfel la risc realizarea unei reforme structurale de calitate in educatie si cercetare, reforma indispensabila pentru asigurarea stabilitatii necesara performantei si necesitatilor pietei muncii”, sustin semnatarii scrisorii.

Potrivit acestora, documentul integrativ rezultat in urma unei dezbateri de catre experti neimplicati politic trebuie apoi supus dezbaterii, pentru a fi asumat cu incredere de clasa politica semnatara a Pactului national pentru educatie si de comunitatea academica, astfel incat sa stea la baza unei reforme structurale a educatiei si cercetarii romanesti, care sa asigure sistemului stabilitate pe termen lung si “flexibilitate anticipativa”.