“Serviciile si solutiile Xerox specifice domeniului educational reduc semnificativ costurile de lucru cu documentele si usureaza gestiunea informatiei”

constantinescu_miruna1.jpgSustine Miruna Constantinescu, Marketing Manager in cadrul companiei Xerox Romania si Republica Moldova, in interviul acordat pentru portalul www.EduManager.ro.

Aceasta vorbeste despre noutatile tehnice pe care compania le ofera in 2009 clientilor sai, despre eficienta solutiilor Xerox intr-o perioada in care gestionarea corecta a resurselor a devenit primordiala si despre previziunile asupra pietei de profil in acest an.

– Lider pe piata multifunctionalelor laser, Xerox este in prezent un brand cu o puternica activitate in Romania. Care sunt sectoarele in care se investeste cel mai mult in Romania, din punctul de vedere al produselor pe care le oferiti?

– Xerox Romania si Republica Moldova ofera pentru toate birourile, indiferent de marime, si pentru utilizatorii individuali echipamente echipamente de imprimare, copiere, scanare si fax. Pe langa acestea sunt si echipemente destinate companiilor de arte grafice, dar si servicii integrate de management al documentelor. Acestea pornesc de la analiza fluxurilor de documente si configurarea si gestionarea intregii flote de echipamente din birou si continua cu serviciile de productie sau procesare de documente. sau cele de scanare si arhivare electronica a documentelor.

Avand in vedere contextul economic actual, companiile cauta noi solutii si modalitati de eficientizare a resurselor interne si de reducere a costurilor operationale. Daca pana acum, serviciile de management al documentelor nu au fost privite ca o oportunitate in acest sens, companiile au inceput sa inteleaga beneficiile pe care acestea le pot aduce afacerii pe care o dezvolta, indiferent de domeniu. Xerox Romania investeste anul acesta in promovarea serviciilor de management al flotei de echipamente si al documentelor, vizand, cu precadere, companiile din opt sectoare diferite: financiar-bancar, retail, utilitati, manufacturier, educational, arte grafice, telecomunicatii si sectorul public.

Toate aceste domenii au nevoi specifice, de aceea serviciile Xerox sunt personalizate pentru fiecare tip de business in parte. De exemplu, o institutie care utilizeaza in activitatea de birou echipamente de imprimare, fie Xerox, fie multi-brand, poate externaliza catre Xerox gestionarea acestora, economisind astfel resurse importante. Avand un singur furnizor, costurile serviciilor de mentenanta si service se reduc, timpul de raspuns este cu mult imbunatatit, implicarea personalului din institutie este redusa la minim, asfel incat sa se poata concentra pe alte sarcini, iar flota de echipamente de imprimare, copiere, scanare si fax este mentinuta la un nivel optim de functionare.
Un alt exemplu este cel al companiilor care isi bazeaza activitatea pe procesarea unui numar foarte mare de formulare, cereri tipizate, chestionare, facturi, contracte sau alte documente in care informatia se regaseste mereu in acelasi loc. Prin intermediul serviciilor Xerox de scanare si procesare automata a documentelor, se extrag informatiile cu ajutorul unor scannere performante, se proceseaza si apoi se integreaza intr-o arhiva electronica sau in alt sistem informatic cu care lucreaza compania respectiva. Astfel, oamenii implicati in activitatea de introducere manuala a datelor in computer pot fi reorientati catre alte sarcini generatoare de profit pentru companie. In acelasi timp, erorile umane se elimina, timpul de scanare-procesare-arhivare se reduce la doar 24 de ore, iar costurile operationale pot fi reduse cu pana la 60%.

Asadar, investim in segmentele unde serviciile Xerox pot aduce beneficii reale, directe si imediate clientilor nostri, mai ales in aceasta perioada de incertitudine economica si financiara. Gestionarea eficienta a resurselor este esentiala oricand, iar investitiile de acum vor genera efecte ulterioare favorabile, care vor conduce la rezultate pozitive si profit.

– Target-ul Xerox este constituit in mare parte din companii private. Ce solutii le puteti oferi totusi persoanelor fizice?

– In portofoliul nostru se regasesc si numeroase echipamente de imprimare laser, scanare sau copiere destinate birourilor de mici dimensiuni sau persoanelor fizice – segmentul SoHo (Small office/home office). Este vorba despre gama Xerox Phaser, care cuprinde imprimante si multifuctionale laser alb-negru si color, cu viteze de imprimare diferite, in functie de necesitati.

De asemenea, scannerele create special pentru acest segment de clienti sunt Xerox 7600, DocuMate 515, DocuMate 152 si altele. Gama completa de produse Xerox poate fi gasita pe site-ul Xerox Romania, www.xerox.ro, la sectiunea „Echipamente de birou”.

– Ce sector al Xerox a inregistrat anul trecut cele mai mari vanzari: echipamentele pentru birou, echipamentele de productie sau solutiile de management al documentelor?

– Am inregistrat cresteri semnificative pe toate aceste segmente. Serviciile de management al documentelor au generat venituri mai mari cu 28% in 2008 – peste media de crestere a companiei, care a fost de 18 procente.

Vanzarile de echipamentele de birou au crescut de asemenea spectaculos, cu 51% fata de 2007. De altfel, Xerox este lider de piata pe segmentul echipamentelor multifunctionale, cu o cota de 34% in 2008, conform datelor furnizate la inceputul acestui an de catre IDC (una dintre cele mai mari companii de cercetare de piata si consultanta in domeniul tehnologiei informatiei, telecomunicatiilor si pietelor utilizatorilor de tehnologie din lume). In plus, Xerox si-a pastrat pozitia de lider si chiar si-a majorat, cu 3%, cota de piata pentru toate dispozitivele laser, de la 26% in 2007, la peste 29% in 2008, in termeni valorici.

In ceea ce priveste echipamentele de productie, Xerox ofera centrelor de tipar comercial si industriilor mari consumatoare de documente, tehnologie digitala de mare viteza si servicii digitale care permit tiparire personalizata la cerere. Pe segmentul preselor de print digital color am crescut cu 71% in volum si cu 58% in venit. Conform IDC, Xerox ramane pe locul intai la categoria de echipamente monocrom de mare capacitate (91 pagini/minut).

De asemenea, in 2008, Xerox a instalat cu succes doua prese digitale color din seria iGen, un produs cu adevarat revolutionar in ceea ce priveste calitatea imaginii. Pe segmentul imprimarii in format mare (wide format), compania si-a crescut veniturile cu 58% fata de anul 2007.

– Unul dintre domeniile de interes pentru Xerox este cel educational. Carui segment din acest domeniu va adresati in special si care sunt ofertele companiei in ceea ce priveste aceasta arie de activitate?

– Ca oricare dintre domeniile pe care ne concentram, cel educational are si el provocari specifice: optimizarea costurilor si maximizarea fondurilor proprii sau obtinute de la buget, gestionarea eficienta a aplicatiilor de admitere si atragerea studentilor cu potential, optimizarea investitiilor si folosirea eficienta a echipamentelor de birou.

Pentru toate acestea, Xerox Romania vine cu servicii si solutii specifice, cu rolul de a reduce semnificativ costurile de lucru cu documentele si de a gestiona informatia imprimata pe diferite suporturi. Punem la dispozitia institutiilor de invatamant si profesorilor un set de solutii pentru publicarea de carti, documente la cerere sau personalizate, acordam consultanta pentru optimizarea tehnologiei de imprimare, implementam software special pentru monitorizarea si controlul costurilor de lucru cu documentele si oferim servicii de scanare si arhivare a documentelor.

Studiile efectuate de specialistii nostri permit imbunatatirea proceselor interne de lucru, automatizarea si accelerarea lor, facandu-le mai precise si mai sigure. Auditul va arata cum se poate reduce considerabil spatiul ocupat, prin utilizarea unui numar mai mic de echipamente, si va oferi o imagine de ansamblu a mediului de birou, din care va rezulta clar care sunt echipamentele necesare si care sunt cele excedentare. Toate acestea vor contribui la o reducere semnificativa a costurilor de operare cu echipamentele existente, esentiala intr-o perioada in care bugetele sunt folosite cu maxima atentie si chibzuinta.

Dupa cum spuneam mai devreme, serviciile de scanare si arhivare a documentelor poate ajuta la crearea automata a unei arhive electronice cu toate documentele si dosarele studentilor. De asemenea, toate cartile de specialitate, lucrarile sau manualele din biblioteca pot fi arhivate electronic, facilitand accesul rapid la informatii si nemaifiind nevoie de mai multe exemplare ale aceleiasi carti. Astfel spatiul ocupat de aceste materiale in interiorul institutiei poate fi reamenajat si folosit in alte scopuri mult mai practice, ca extinderea birourilor sau crearea de noi sali de curs.

– Cu ce institutii din domeniul educational ati colaborat pana in prezent?

– Colaboram cu mai multe institutii din invatamantul pre-universitar si universitar, atat din domeniul public cat si din cel privat.

– Piata multifunctionalelor din Romania este strans influentata de evolutia pietei IT. Cum credeti ca va evolua piata pe care activati, in acest an, date fiind conditiile economice actuale?

– Piata de IT din Romania are inca un potential foarte mare de dezvoltare, si suntem convinsi ca, odata depasita aceasta perioada economica mai dificila, perspectivele de crestere nu pot fi decat foarte bune. Ca sa va dau o masura a potentialului sau, putem lua ca exemplu Ungaria, care a investit de trei ori mai mult decat Romania in IT, fiind totusi o tara mult mai mica. Pentru ca, asa cum ati spus, piata multifunctionalelor este strict dependenta de evolutia pietei IT, estimarile noastre optimiste privesc, in aceeasi masura, si acest segment.

In plus, Xerox Romania a identificat o oportunitate in vanzarea de solutii complete, oferind impreuna cu echipamentele si soft-uri speciale pentru eficientizarea mediului de birou, concepute pentru monitorizarea si controlul costurilor de lucru cu documentele.

– Intr-o perioada dificila din punct de vedere financiar, precum cea pe care traversam, majoritatea companiilor isi fac strategii de depasire a crizei. Ce ne puteti spune despre strategia pe care o va aborda Xerox in aceasta perioada?

– La inceputul anului am definit directia pe care compania o va adopta, si anume oferirea de servicii si solutii complete care sa contribuie la reducerea costurilor operationale ale companiilor, la eficientizarea proceselor interne de lucru si implicit la reducerea timpului de lucru cu documente. Ne indreptam atentia catre companii care activeaza cu precadere in cele opt industrii mentionate mai sus, si anume financiar-bancar, telecomunicatii, retail, productie, utilitati, arte grafice, educatie si sectorul public.

– Ce obiective va propuneti in ceea ce priveste cifra de afaceri a Xerox, pentru sfarsitul lui 2009? Apreciati o scadere, sau dimpotriva, o crestere a vanzarilor?

– Ne asteptam ca ponderea serviciilor in totalul vanzarilor sa pastreze acelasi trend crescator din prima jumatate a anului, precum si la mentinerea volumului de vanzari de echipamente si hartie. O data cu revenirea treptata a economiei internationale si implicit a celei locale, obiceiurile de consum vor tinde sa atinga nivelul la care ajunsesera, insa nu vom putea vorbi despre o egalare a acestui nivel in viitorul apropiat.