Concept model: “Practici privind integrarea si educatia de calitate pentru familiile de imigranti in Wales”

grup.jpgPentru imbunatatirea accesului, egalitatii, calitatii si eficientei in educatie si formare, Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale promoveaza cunoasterea bunelor practici din statele membre Uniunii Europene prin participarea la vizite de studiu a specialistilor in educatie si formare profesionala.

Dupa cum declara Simona Tanase, consilier pentru afaceri europene
Unitatea de Politici Publice, MECTS, acesti factori pot primi granturi C.E. prin Actiunea Cheie 1.1.-Vizite de studiu pentru specialisti in educatie si formare profesionala / Programul Transversal din cadrul Programului de invatare pe tot parcursul vietii.

In octombrie 2009, Simona Tanase a beneficiat de o astfel de vizita de studiu cu titul „Practici privind integrarea si educatia de calitate pentru familiile de imigranti in Wales”, institutia gazda fiind European Centre for Trening and Regional Co-operation, Wresham, Wales, Marea Britanie (http://www.ectarc.com/).

In cadrul vizitei de studiu la care a participat, real exemplu de buna practica a unor institutii ce se adapteaza problemelor generate de extinderea Uniunii Europene, au fost prezentate documente privind sistemul educational din Marea Britanie, Strategii de coeziune, planuri de actiune dezvoltate la nivel local, politici incluzive din Wales, parteneriate ale comunitatii locale, proiecte pentru familiile de migranti, dar s-a asigurat si vizitarea departamentelor de coeziune sociala, organizatiilor suport pentru minoritati si familii de imigranti (CAIA Park, ERLAS, BAWSO) scoli primare si gimnaziale cu copii proveniti din familii de imigranti, experiente din care am avut de invatat si care pot sta la baza dezvoltarii unor politici educationale pentru aceasta problematica in Romania.