Suntem pregătiţi să oferim clienţilor noştri mult mai mult decât nişte imprimante multifuncţionale

Afirmã Petr SICHROVSKY, Country General Manager al XEROX România şi Moldova, într-un interviu acordat în exclusivitate Portalului Naţional de Administraţie Publicã, www.administratie.ro.

Acesta vorbeşte despre planurile şi obiectivele pe termen lung în ceea ce priveşte strategia de business a Xerox România, precum şi despre contracararea efectelor crizei economice.

– Recent, aţi fost numit Country General Manager al Xerox România şi Moldova, dupã ce timp de 4 ani aţi condus echipa Xerox din Cehia si Slovacia. Care sunt principalele diferenţe dinte piaţa IT din România şi cea din Cehia?

– România, Cehia şi Slovacia sunt pieţe diferite, cu specificul lor. Nu le putem compara, pentru că fiecare este unică. Ne adaptăm business-ul nostru fiecărei ţări în care suntem prezenţi, tocmai pentru că fiecare piaţă este aparte.


– Care sunt planurile dumneavoastrã privind obiectivele pe termen lung, acum, la început de drum in conducerea Xerox România?

– Xerox şi-a schimbat priorităţile de business, trecând de la producerea şi distribuţia de echipamente multifuncţionale, la servicii complexe de management al documentelor. Astfel, ne-am transformat într-un furnizor de servicii globale, mai degraba decat un producător de echipamente hardware. Această viziune ne-a ajutat mult în contextul economic actual. Suntem pregătiţi să oferim clienţilor noştri mult mai mult decât nişte imprimante multifuncţionale. Suntem capabili să îmbunătăţim întregul flux al documentelor de birou şi infrastructura IT a unei companii, integrand orice tip de echipament existent într-o reţea optimizată, asistată de specialiştii noştri.

– Veţi urma actuala strategie de afaceri a companiei sau doriţi sã îmbunãtãţiţi strategia actuala cu propriile planuri de afaceri?

– Ne concentram pe servicii de management al documentelor şi soluţii complexe pentru clienţii noştri existenti şi potenţialii clienţi. Xerox oferă o gamă largă de servicii externalizate, începând cu cele de management al documentelor pentru mediul de birou, la scanare şi arhivarea tuturor documentelor pe care le foloseşte o companie pentru comunicarea internă şi externă (documente tranzacţionale).
În acelaşi timp, putem furniza un volum mare de servicii de imprimare pentru companii care utilizează cantităţi mari de documente pentru a transmite mesaje clienţilor (companii telecom, instituţii financiare, companii de utilităţi ş.a.m.d), servicii de mailroom – imprimarea şi expedierea facturilor lunare către clienţi. Totodată, oferim servicii de direct marketing pentru companiile care doresc să aibă un design personalizat al documentelor şi mesaje adaptate pentru diversele tipuri de public cărora se adresează.
Prin externalizarea serviciilor, compania nu va mai aloca resurse umane şi echipamente pentru o operaţiune care nu aduce direct profit businessului – cum ar fi arhivarea documentelor, facturile lunare sau alte documente tranzacţionale, în cazul în care, să zicem, eşti o companie de retail.
Implementarea unei soluţii de imagistică şi imprimare reduce costurile cu peste 40%, începând cu prima lună de implementare. De aceea, din punctul nostru de vedere, externalizarea acestor servicii este un lucru extraordinar. De ce n-ai lăsa aceste procese şi activităţi pe care nu eşti neapărat specializat pe mâna unei companii care excelează în domeniul respectiv? Companiile trebuie să regândească, să-şi reorienteze strategiile de business şi să obţină un randament mai mare utilizându-şi mai eficient propriile resurse, mai ales în momentele în care economia nu are atât de mult de oferit, iar costurile nu mai pot fi uşor de redus.

– Care este segmentul de business asupra cãruia plãnuiţi sã vã îndreptaţi atenţia? Care vor fi cele mai noi produse Xerox de anul acesta?

– Ne adresăm fiecărui sector de business cu echipamente, aplicaţii şi soluţii specifice atât dimensiunii companiilor, cât şi domeniilor de activitate.
De exemplu, pentru a veni în sprijinul companiilor şi a face culoarea mai accesibilă, Xerox a lansat recent seria ColorQube 9200. Aceste echipamente reduc costurile de imprimare cu până la 62%, în comparaţie cu imprimantele laser tradiţionale, iar calitatea documentelor tipărite este foarte ridicată. Costurile de tipar sunt mult mai mici decât cele ale imprimantelor multifuncţionale laser, pentru că folosesc revoluţionara tehnologie cu cerneală solidă, patentată de Xerox. Un alt avantaj al acestei serii de imprimante multifuncţionale este că reduce impactul asupra mediului înconjurător cu până la 90%.

– În prezent, Xerox vinde cea mai mare parte a produselor sale prin intermediul partenerilor sãi. Ce ne puteţi spune despre extinderea parteneriatelor pe piaţa localã de IT?

– Alături de cei 6 distribuitori, 27 de concesionari şi peste 200 de reselleri autorizaţi, Xerox România oferă companiilor şi clienţilor individuali echipamente de imprimare şi copiere pentru formate mari (A1 si A0), destinate atât proiectării asistate de calculator, cât şi producţiei de materiale publicitare. Xerox a fost unul dintre principalele motoare de evoluţie a tiparului digital în România şi continuă să susţină industria de profil printr-un portofoliu de echipamente ce încorporează tehnologie de ultimă oră, sub mărcile DocuTech, DocuPrint şi DocuColor.

– Criza financiarã reprezintã în continuare o problemã actualã pe piaţa de IT. Spuneţi-ne ce mãsuri de contracarare a efectelor crizei veţi lua pentru a putea dezvolta în continuare brandul Xerox?

– La fel ca toate companiile, Xerox a resimtit efectele economice globale. Însă, aceste vremuri tulburi au şi partea lor pozitivă – ne-au ajutat să ne concentrăm eforturile asupra serviciilor de management al documentelor şi, pe de altă parte, să oferim echipamente şi soluţii care vin în ajutorul nevoilor de imprimare şi management al documentelor pe care clienţii noştri le au.
Piaţa locală de servicii şi echipamente de imprimare ar putea înregistra în acest an o creştere uşoară, pe fondul unei reveniri a cererii din partea clienţilor care caută să-şi optimizeze costurile şi să-şi mărească productivitatea.
Totuşi, piaţa din România rămâne una dificilă pentru că, în comparaţie cu alte ţări din Europa Centrală şi de Est, economia a avut mai mult de suferit. Dar aceasta este o realitate locală şi trebuie să obţinem rezultate mai bune, chiar şi în acest context. Primul trimestru şi în al special al doilea trimestru din 2010 ne-au arătat că există câteva luminiţe la capătul tunelului, că lucrurile au început să se urnească.