Conducerea Senatului a aprobat efectuarea unui studiu de impact al legii Educaţiei asupra minorităţilor

senat.jpgBiroul Permanent al Senatului a aprobat în şedinţa de luni efectuarea unui studiu de impact referitor la oportunitatea şi efectele probabile asupra populaţiei şcolare în urma aplicării Legii Educaţiei, precum şi modalitatea în care se vor respecta şansele egale pentru copiii proveniţi din rândul minorităţilor naţionale.

Potrivit chestorului social-democrat al Senatului, în cadrul Biroului Permanent al Senatului şapte senatori s-au exprimat în favoarea aprobării acestui studiu, în timp ce cinci senatori au votat “împotrivă”.

Ideea efectuării acestei cercetări aparţine Comisiei pentru egalitate de şanse, care a propus ca Senatul să acorde Centrului de Cercetare a Relaţiilor Interetnice sarcina realizării studiului. Potrivit adresei înaintate de preşedintele comisiei, Lia Olguţa Vasilescu, conducerii Senatului, scopul studiului ar fi aflarea “oportunităţii şi efectelor probabile asupra populaţiei şcolare în urma aplicării prevederilor din noua Lege a educaţiei, precum şi modalitatea în care se vor respecta şansele egale pentru copiii români, proveniţi din rândul minorităţilor naţionale”.


Potrivit proiectului de cercetare transmis Biroului Permanent al Senatului, scopul studiului este “identificarea oportunităţii şi necesităţii prevederilor legii în raport cu realităţile locale, trecerea în revistă a prevederilor din legislaţia europeană şi românească în problema minorităţilor şi dacă aceste prevederi respectă legislaţia în vigoare”. Mai mult, cercetarea ar trebui să determine elementele care pun în situaţia de inferioritate cetăţenii consideraţi “minoritari” şi elementele de discriminare. Conform estimărilor Centrului, bugetul estimat pentru acest studiu ar fi de 14.045 lei, iar durata necesară efectuării cercetărilor este de două săptămâni. Potrivit iniţiativei Comisiei pentru egalitatea de şanse, concluziile ar urma să fie prezentate plenului Senatului în şedinţa în care se va dezbate Legea educaţiei. AGERPRES