Campania “Igiena casei şi la şcoală” şi-a premiat câştigătorii

Campania educaţională “Igiena casei şi la şcoală” derulată de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi Compania Unilever a premiat joi cele mai bune proiecte.

Premiul pentru cel mai bun scenariu a ajuns la Şcoala “Nicolae Simache” din Ploieşti care a câştigat pentru copii, participanţi şi profesori coordonatori o săptămână la Atelierul de Creaţie ARTED din Durău. Pe durata programului de dezvoltare creativă copiii vor lucra sub îndrumarea unui coordonator teatral pe scenariul creat chiar de ei, urmând ca la final să pună în scenă piesa propusă cu decoruri şi costume lucrate manual în cadrul atelierelor.

Premiul I pentru cea mai bună campanie de igienă a fost câştigat de Şcoala “Octavian Goga” din Satu Mare. În acest caz premiul a constat într-o imprimantă multifuncţională. Locul al doilea pentru cea mai bună campanie pentru igienă a revenit Şcolii nr.25 din Braşov care a câştigat un notebook. “Ne bucură faptul că din ce în ce mai mult societatea civilă este alături de noi în oferirea de oportunităţi elevilor pentru a-şi valorifica în mod creativ cunoştinţele, abilităţile, aptitudinile, talentul pentru propria lor dezvoltare. Campania “Igiena casei şi la şcoală” reprezintă un exemplu de colaborare în beneficiul copiilor”, a declarat Tania Mihaela Sandu, director al Direcţiei Generale Învăţare pe tot parcursul vieţii şi programe din cadrul MECTS.


La rândul său, inspectorul general în cadrul MECTS Rodica Cherciu a afirmat că proiectul “Igiena casei şi la şcoală” a avut un succes de necontestat. Potrivit inspectorului general din cadrul MECTS, la campanie au participat elevi din 330 de şcoli din judeţele Bucureşti, Iaşi, Cluj, Braşov, Timiş, Botoşani, Tulcea, Prahova, Olt, Bistriţa-Năsăud, Constanţa, Buzău, Vâlcea, Satu Mare şi Maramureş. “Domeniul educaţiei este aşa cum spuneau şi profesorii unul în care lucrează cu sufletele, iar misiunea pe care ne-am asumat-o încă de la începutul proiectului a fost una educativă de ajunge la copii prin metode creative şi inovative şi de a le stârni interesul pentru igienă şi dezinfecţie.

Două subiecte ce reprezintă o mare provocare”, a declarat reprezentantul Unilever Diana Stan. Campania s-a desfăşurat în 15 judeţe din ţară fiind implicate 330 de şcoli şi 200 de grădiniţe însumând peste 33.000 de copii şi peste 20.000 de părinţi. În doar o săptămână campania a obţinut peste 250.000 de voturi din toată ţara, iar platforma online a campaniei www.zeromicrobi.ro a fost accesată de mai bine de 130.000 de ori. Proiectul “Igiena casei şi la şcoală” a avut la bază o serie de activităţi dedicate copiilor din ciclul preşcolar, primar, cadrelor didactice şi părinţilor. AGERPRES