Proiect de corelare a programelor de masterat cu cerinţele pieţei muncii, derulat de USAMV Cluj-Napoca

usamv_cluj_mare.jpgUniversitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj-Napoca derulează, în parteneriat cu instituţiile similare din Bucureşti, Iaşi şi Timişoara, un proiect pentru buna corelare a programelor de masterat cu cerinţele pieţei muncii, pe baza unei platforme online.

Stadiul implementării acestui proiect şi avantajele reţelei online, care completează sistemul actual de “predare faţă în faţă profesori şi studenţi”, fără a exclude participarea efectivă a studenţilor la cursuri, a fost prezentat, miercuri, de echipa coordonatoare de la USAMV, într-o conferinţă de presă.

Intitulat “Reţea de colaborare universitară online în scopul dezvoltării capacităţii de a furniza competenţe şi competitivitate pentru piaţa muncii”, proiectul este cofinanţat din Fondul Social European şi de Guvernul României cu suma de 8.690.143 de lei, contribuţia proprie a USAMV şi a partenerilor săi fiind de 177.349 de lei. Valoarea totală a proiectului este de 8.867.492 de lei. Grupul ţintă al proiectului este format din 600 de absolvenţi ai ciclului de licenţă, înscrişi la masterat, şi 112 de cadre universitare din cele patru instituţii de învăţământ superior agricol partenere, cu atribuţii în dezvoltarea programelor de studii şi asigurarea calităţii la nivel de universitate.

Activităţile desfăşurate până în prezent au vizat realizarea unui “diagnostic” al programelor de studii de master existente în cele patru universităţi partenere, corespunzătoare domeniilor de licenţă agronomie, horticultură, zootehnie şi medicină veterinară, comparativ cu programe de studii similare existente în alte ţări europene, precum şi elaborarea unui manual de bune practici şi proceduri privind restructurarea şi asigurarea calităţii programelor de studii de master în domeniile menţionate anterior.

În cadrul proiectului, 12 cadre didactice universitare responsabile de evaluarea programelor de studii au urmat un stagiu de perfecţionare, iar alţi 20 de profesori au participat la cursuri axate pe îmbunătăţirea conţinutului ştiinţific al programelor de studii. Totodată, a fost realizată Platforma de colaborare online integrată cu sistemul eLearning (Computer Assisted Learning), compusă dintr-un portal disponibil online pentru toţi utilizatorii sistemului, ca interfaţă unică de acces pentru sistemele de colaborare şi comunicare între utilizatori şi pentru sistemele de management al instruirii (LMS) şi management al conţinutului (LCMS).

Proiectul pune un accent deosebit pe autoevaluarea proprie a masteranzilor şi pe participarea lor activă la cursuri şi va conduce atât la uniformizarea modului de predare şi a celui de evaluare de către profesori, la nivel naţional, cât şi la creşterea calităţii procesului educaţional. Proiectul se va încheia în anul 2013. AGERPRES