Senatorul Liviu Pop crede că examenul de titularizare a profesorilor trebuie regândit

pop_liviu1.jpgExamenul de titularizare a profesorilor nu este în concordanţă cu realitatea, a declarat vineri senatorul PSD Liviu Marian Pop, în cadrul unei întâlniri cu profesorii din Transilvania, care a avut loc la Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj.

“Examenul de titularizare nu este în concordanţă cu realitatea pentru că este o ruptură majoră între programele şcolare pe care profesorii trebuie să le predea în învăţământul preunivesitar şi ceea ce dobândeşte studentul, pentru a ajunge în sistemul de învăţământ. Trebuie să lucrăm mai mult la corelarea a ceea ce dobândeşte studentul pentru a deveni cadru didactic şi ceea ce i se cere pentru a intra în sistemul de învăţământ. Învăţământul superior nu a fost pregătit pentru a implementa acest tip de titularizare şi eu cred că am pus căruţa înaintea cailor”, a declarat senatorul PSD.

Liviu Marian Pop, care este preşedintele Comisiei pentru muncă, familie şi protecţie socială din Senat, apreciază că, în acest moment, modul de desfăşurare a examenului de titularizare lasă loc la inechităţi, în condiţiile în care se doreşte intrarea în sistem a unor tineri profesori foarte competenţi, care să aibă rezultate bune.

Senatorul a adăugat că speră ca majorarea salarială care va avea loc începând cu luna ianuarie a anului viitor să determine o creştere a competitivităţii în rândul tinerilor care vor să devină profesori. “Sper că o salarizare consistentă, pe care ne-o dorim cu toţii – după cum ştiţi anul viitor debutanţii vor avea salariile cu zece la sută mai mari, va crea o competiţie la intrarea în învăţământul preuniversitar şi sper să regândim forma de obţinere a titularizării în sistemul de învăţământ, plecând de la aceste realităţi”, a spus Liviu Marian Pop.

Senatorul a prezentat vineri, la Cluj, un ghid de întrebări şi răspunsuri dedicat profesorilor din învăţământul preuniversitar, care are ca scop elucidarea unor probleme de ordin legislativ, des întâlnite în sistem. AGERPES