Telecentre în şase dintre şcolile din judeţul Tulcea

damian_dumitru.jpgTulcea este unul dintre cele şase judeţe din România care au, în prezent, telecentre prin intermediul cărora elevii pot învăţa de acasă ori de la profesori din alte judeţe. Potrivit inspectorului general al ISJ Tulcea, Dumitru Damian, în prezent există şase astfel de telecentre în zona de terasă a judeţului, iar un proiect similar va fi realizat în curând şi pentru elevii din Delta Dunării.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Tulcea, în parteneriat cu instituţiile similare din Brăila, Constanţa şi Iaşi, derulează, începând de anul trecut, două proiecte finanţate de Uniunea Europeană pentru creşterea promovabilităţii la examenele naţionale şi a nivelului de şcolarizare a populaţiei din mediul rural. În cadrul acestor proiecte, au fost achiziţionate dotările tehnice necesare pentru punerea în aplicare a sistemului de învăţământ la distanţă.

“Un telecentru înseamnă, de fapt, camere video care-i surprind pe copiii din clase, dar şi pe profesorul care predă, precum şi o tablă magnetică pe care se poate scrie, desena, şterge, salva notiţele sau se poate reveni asupra lor. Profesorii şi elevii pot intra în legătură cu un telecentru dintr-un alt judeţ, pot interveni în orele desfăşurate acolo, pot primi răspunsuri,(…) de exemplu”, a declarat inspectorul general al ISJ Tulcea, Dumitru Damian.

Cele şase telecentre se află atât în municipiul Tulcea, cât şi în oraşele Babadag şi Măcin şi în satele Luncaviţa şi Mahmudia, elevii din unităţile de învăţământ implicate în cele două proiecte urmând să aibă la dispoziţie şi o platformă pe care pot urmări cursurile online şi înregistrate. “Este o provocare să fii profesor într-un asemenea sistem în care nu primeşti răspuns imediat. Cel mai plăcut este faptul că atmosfera este non-formală, elevii nefiind sub tensiunea notelor. Au fost ore în care cursanţii ne-au oferit răspunsuri peste aşteptări, din care oricine poate învăţa”, a menţionat profesoara de limba şi literatura română din cadrul Liceului Teoretic “Ion Creangă” din Tulcea, Ana Matei, implicată în proiectele ISJ.

La rândul lor, elevii selectaţi să participe la cursurile organizate prin intermediul celor şase telecentre din judeţ susţin eficienţa noului sistem. “Pentru mine, cursurile sunt eficiente, fiindcă sunt detalii pe care, la prima vedere, credem că le înţelegem, pentru ca după aceea, atunci când suntem singuri, să ne dăm seama că, de fapt, ne-au scăpat. Cursurile pun la punct detaliile importante, iar profesorii sunt minunaţi. Partea neplăcută este că aceste cursuri se predau în afara orelor de şcoală”, a declarat Livia Chiciuc, elevă în clasa a XII-a la Liceul “Ion Creangă”.

Inspectorul general al ISJ a afirmat că un proiect similar celor care se derulează în zona de terasă a judeţului va fi realizat în curând şi pentru elevii din Delta Dunării, în momentul de faţă lucrându-se la studiul de fezabilitate al acestui. “Vrem ca acest proiect să fie finanţat prin instrumentul financiar Investiţii Teritorial Integrate-Delta Dunării derulat de Consiliul Judeţean”, a precizat Damian. Potrivit ISJ, telecentre similare mai există în judeţele Braşov, Brăila, Constanţa, Galaţi şi Iaşi. AGERPRES